19.09.2019

Anmeldelse: Forbandede kærlighed.

Kærlighed. 

Titel: Forbandede kærlighed.

Original titel: Ugly Love.

Forfatter: Colleen Hoover.

Udgivet på dansk ved: Lindhardt og Ringhof. 

Udgivet på dansk den: 06/05-2016.

Antal sider: 376.

Antal stjerner: 5/5. 



Forbandede kærlighed.

En stærk, hjerteskærende og dampende hed fortælling om at komme op til overfladen og lære at elske igen, når kærligheden gør allermest ondt og synes allermest forbandet.

Da Tate Collins møder den hemmelighedsfulde pilot Miles Archer første gang, er det langt fra kærlighed ved første blik. Det er heller ikke ligefrem venskab. Det eneste, de to har til fælles, er en ubestridelig gensidig tiltrækning, og snart indleder de et uforpligtende forhold udelukkende baseret på sex. Det burde være den perfekte ordning for dem begge, for Tate har ikke tid til at have en kæreste, og Miles er slet ikke ude efter kærlighed. Spørgsmålet er nu blot, om Tate kan overholde de to simple regler, som Miles har opstillet som eneste betingelse for deres forhold:
Spørg aldrig ind til fortiden.
Forvent ikke en fremtid.

De tror, at de kan håndtere det, men de indser begge hurtigt, at de leger med ilden. For Miles bærer på en mørk hemmelighed, som han ikke er parat til at slippe, og som tiden går, falder Tate langsomt, men sikkert for den flotte og mystiske pilot. Og pludselig er intet særlig enkelt længere.



Dette er min anden bog af den populære forfatter Colleen Hoover, og jeg må sige hun skuffer mig ikke, for endnu engang formåede hun af holde mig fanget fra start til slut, og jeg glæder mig til mange flere bøger fra hende. 

Forbandede kærlighed fangede mig hurtigt, og jeg kunne slet ikke lægge bogen fra mig igen før jeg var færdig med den. 
Som sådan vil jeg sige bogens handling går egentlig ret hurtigt igang, og at følge Tate var både interessant, sjovt men også hjerteskærende til tider, og jeg følte virkelig med begge parter. 
I løbet af bogen ser vi sådan set nutid, og fortid. 
I nutiden følger vi Tate, og hendes oplevelser og hverdag. 
Og når vi når til de kapitler med fortiden følger vi Miles, og ser hans fortid og hvorfor han er så indelukket, og ikke lader sig elske nogen. 
Og jeg må nok sige at Miles fortid gik lige i hjertet, og der trillede da et par tåre over hvad han har været igennem. 

Men det jo ikke kun trist det hele, for som Tate og Miles mødes første gang var det både komisk og en smule sørgeligt, men nu vil jeg jo heller ikke afsløre for meget.
Men undervejs i bogen så er der også massere af komedie med i bogen som gør at det ikke føles så frygteligt trist hele tiden. 
Men som deres forhold forløb og var fik jeg også ondt at Tate flere gange, for hun trækker sig selv igennem noget hårdt til tider, for gentagende gange pointere Miles han ikke kan elske hende, og det knuser hende flere gange, men alligevel var jeg også imponeret over alt det hun gik igennem for ham fordi hun netop havde følelser for ham selv om han ikke kunne elske hende. 

Jeg faldt rigtig hurtigt for dem begge, og nød virkelig at lærer dem at kende, og var helt trist over bogen var slut da jeg blev færdig. 
Jeg elsker Colleen´s lette sprog og hendes måde at gøre kærligheden så meget smukkere på, hun formår at fremvise den på en anderledes måde der er helt svær at forklare, men jeg kan slet ikke få nok af hendes skrivestil. 
Og det helt sikkert ikke sidste bog fra hende af. 
Jeg kan kun anbefale denne bog her hvis man er til romantik som ikke altid er lige let. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...