14.09.2019

Anmeldereksemplar: Everlife #2 - Livsblod.

Livsblod.

Titel: Evigt liv #2 - Livsblod.

Original titel: Everlife #2 - Lifeblood. 

Forfatter: Gena Showalter.

Udgivet på dansk ved: HarperCollins Nordic

Udgivet på dansk den: 01/03-2018.

Antal sider: 448.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Mit førsteliv er slut, nu begynder eviglivet.

Lige inden Tenley ”Ten” Lockwood døde, nåede hun at træffe sit valg. 
Hun ved nu i hvilket rige, hun skal tilbringe efterlivet. 
Nu raser krigen mellem de to riger Troika og Myriad, og Ten må tage konsekvenserne af sit valg.Ten har en usædvanlig evne. 
Hun kan absorbere og dele lys. Derfor vil fjenderne fra Myriad afsløre hende og skaffe hende af vejen. 
Mens hun slås for sit Evigt liv og prøver at forstå den nye verden, får hun tildelt sin første mission. Hun skal overtale en gruppe mennesker til at tilslutte sig Troika, inden de dør. 
Det er bare det, at den hun kæmper imod er Killian – drengen, som hun ikke kan glemme og som ofrede alt for hende. 
At vinde over hende er Killians sidste chance for at redde sig selv. 
Fordi deres kampe bliver hårdere, bliver deres følelser også stærkere. 
Snart indser Ten, at hun står over for et helt andet valg: Kærlighed ... eller sejr. 



Så har jeg endelig fået læst anden bog i Evigt liv serien, og jeg må nok sige det var en fantastisk bog, den holdt mig fanget, spændt, nysgerrig og forvirret, alle ting der kun gjorde bogen så meget bedre!

Inden Tenley døde afsværgede hun sit evigliv til Trojka, og gik derfor imod manden hun ikke kan glemme igen, Killian. 
Nu er de på hver deres side, og skal kæmpe imod hinanden i krigen. 
Men kan de kæmpe imod hinanden? 
Hvad vil der ske med Killian hvis han ikke vinder Tenley over på sin side?
Og kan Tenley klare presset på hende i sidste ende? 

Denne anden bog starter sådan set fra hvor første bog sluttede, nemlig med at Tenley dør, og vi ser hende så vågne i sit evigliv midt i krigen, men bliver hurtigt ført til Trojka for at møde sin nye familie. Dog er Tenley ikke populær mellem sin nye familie, for inden hun blev ført til Trojka beskyttede hun Killian, men ikke nok med det, mener mange også at det er hendes skyld Archer er død. 
Det tager Tenley dog ikke så tungt og prøver hårdt at holde hovedet højt. 
At følge Tenley i sit nye liv, og se hende tilpasse sig og samtidig prøve at finde en måde at vinde freden, og finde en mulighed for at være sammen med Killian på, var utroligt spændende, og jeg må sige jeg nød hver en side.
Til tider var jeg dog meget i tvivl omkring Killians følelser for Tenley, for som i første bog ser vi samtaler mellem Killian og hans chef, og det gjorde jeg var meget i tvivl om han prøvede at snyde Tenley, eller om han rent faktisk var på hendes side. Men, det var faktisk en ting der gjorde jeg synes bogen var så meget bedre, for det satte tankerne igang, og gjorde jeg ikke rigtigt kunne regne mig frem til slutningen, hvilket var fedt.

Tenley er en person jeg stadig nyder at følge, hun er en stædig og skøn kvinde, og hendes måde at tænke i tal hele tiden var interessant, jeg blev på intet tidspunkt træt af det, men derimod elskede jeg det.
Killian er som sagt en jeg har svært ved at regne ud endnu, og derfor også en jeg ikke rigtigt kan bedømme helt endnu, for er han på hendes side? Eller prøver han bare at snyde hende? Det jo det store spørgsmål. 
Sproget i bogen er også stadig dejligt let at følge med i, og jeg følte faktisk bare jeg fløj igennem den ene side efter den anden. Og jeg må rose forfatterens evne til at beskrive de her verdener, jeg følte virkelig jeg stod på sidelinjen med Tenley igennem hele bogen.
Jeg kan virkelig kun anbefale at læse toeren her også hvis i har læst første bog, for det er nu alt det virkelig spændende begynder! 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...