16.12.2018

Anmeldereksemplar: Hjem til jul.

Hjem til jul.

Titel: Hjem til Jul.

Original titel: The Most Wonderful Time Of The Year.

Forfatter: Joanna Bolouri. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books 

Udgivet på dansk den: 19/11-2018.

Antal sider: 338.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!



En overraskende jul.

38-årige Emily har et godt job, fantastiske venner og som det vigtigste en vidunderlig lejlighed. Den er præcis 611 km væk fra hendes skøre og fordømmende familie, der blander sig i alt. Faktisk er det eneste, der kan sættes en finger på i Emilys liv, hendes nogle og 20-årige nabo Evan og hans hang til at flirte, høre høj musik og dyrke endnu mere højlydt sex … men han er ikke til mere besvær, end hun kan klare. 

Emilys kæreste Robert går det også rigtig godt med. Faktisk så godt, at Emily i år håber, at han vil tage med hjem til jul for at møde familien. Endelig slipper hun for at være centrum for fem dages ydmygende og nysgerrig udspørgen fra sine forældre og to yngre (gifte) søskende. 

Men da det går galt med Robert ugen før jul, er Emily til rotterne. Hvordan i alverden skal hun nu klare at tage hjem til jul? Hun allierer sig med festaben Evan (i bytte får han en måneds husleje og brugsret til hendes cabriolet), for Emily har sat sig for, at Robert skal med hjem til jul ligegyldigt hvad, også selvom han ikke er den rigtige Robert …



Jeg må sige at dette er nok den mest underholdende og morsomme julebog jeg længe har læst. 
Fra start af og lige til sidste side af er jeg fanget og underhold af Emily´s skrækkelige familie og charmerende nabo, og selvfølgelig også af Emily selv. 

Emily har faktisk et ret god liv, et godt job, gode venner, og en kæreste hun ikke kan sætte en dårlig finger på. Det vil sige lige til den dag hun får noget skidt at vide omkring kæresten og nu står lidt i et kaos, for hun har lovet sin fordømmende familie at hun har ham med hjem til jul. 
Og Emily skal for gud skyld ikke ende med at blive dømt endnu mere hvis hun fortæller hvad der rent faktisk er sket, så hun betaler sin charmerende (Men røv irriterende nabo) Evan til at spille hendes kæreste de fire dage hun skal være ved sin familie. 
Hvordan det kommer til at gå, og om de bliver afsløret, det bliver i nød til selv at læse jer frem til.

Jeg fra fra første kapitel af underholdt, Emily er måske en kvinde oppe i alderen, men hun er ikke kedelig det synes jeg hvert fald ikke, men det må også svære svært at være kedelig med sådan en familie. 
Jeg kan rigtig godt lide Emily, hun håndtere måske ikke det helt rigtigt da hun bestikker sin nabo Evan til at spille Robert, men jeg må sige det underholde mig en hel del at se hende kæmpe med alle de ting der skulle ordnes for at de hele virkede ægte, ikke at de klarede det helt så godt igen. 
Jeg kender en del til fordømmende familier, så kan næsten fornemme hvordan hun ville have haft det hvis hun måtte fortælle sin familie at Robert ikke kom, så på en måde forstår jeg hendes lidt forhastede beslutning, og jeg må sige jeg fik grint en del mens jeg læste denne her bog. 

Sproget i denne her bog er som sådan let nok, men der var da et par gange hvor jeg blev lidt i tvivl om hvad de skrev, det var dog heldigvis ikke så ofte igen.
Kapitlerne er ikke så lange igen, men utroligt undeholdende. Dog læser vi kun fra Emily´s synsvinkel, og det er jo også hendes fortælling, men jeg kunne godt havde brugt et par enkle kapitler fra Evans synsvinkel også, for jeg ville gerne have vidst lidt bedre hvad kan tænkte om den situation han endte i. 
Dog vil jeg alt i alt sige dette var en seriøst morsom bog, og jeg kan virkelig ikke andet end at anbefale denne her morsomme jule bog til jer læsere der trænger til noget jul, og uheldige situationer. 


Bogen er sendt af forlaget til en anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...