20.02.2019

Anmeldereksemplar: Ifølge Sawyer.

Sawyer. 

Titel: Ifølge Sawyer.

Original titel: Sawyer Says.

Forfatter: Carey Heywood.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 15/01-2019.

Antal sider: 290.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem!




Ifølge Sawyer.

Ifølge Sawyer: 
Er det nemmest altid at klare sig selv. 
Er uforpligtende sex bedst. 
Vil alle man stoler på før eller siden forsvinde. 

Hvordan kan hun tro andet, når det eneste, hun har oplevet, er tab og at blive forladt? Sawyer Sterling har i en alt for ung alder lært, at hvis man stoler på nogen, kan man være sikker på at blive skuffet. Hendes forældre døde, da hun var lille, og bedstemoren lod hende blive passet af fremmede. Sawyer plages af selvhad, og da bedstemoren dør, får hun måske aldrig svar på, hvorfor hun ikke var god nok til at blive passet af hende, men så dukker der nogle breve op. 

Jared Keller er undtagelsen, der bekræfter reglen om, at alle forlader hende på et tidspunkt. Sawyer er utrolig kærlig, men nægter kategorisk at blive i forhold. Kan han få hende til at forstå, hvor meget hun tager fejl? Vil hun nogensinde kunne se sig selv fortjene ham, nu hvor hendes fortid kolliderer med nutiden?


SPOILERS FRA HIM & HER. 


Jeg har nu fået læst spin-off bogen til - Him & Her. - Ifølge Sawyer. - Og jeg må virkelig sige det var en super god bog, og den levede virkelig op til mine forventninger. 
Carey Heywood er en utroligt dygtig forfatter, og har virkelig fået skrevet nogle gode bøger, og jeg håber på flere gode bøger fra hende af.

Sawyer er en speciel ung kvinde. Hun er ikke meget for at knytte sig, og holder sig derfor til de mere løse og uforpligtende forhold så hun ikke bliver såret. 
Og så vil hun for guds skyld ikke havde hjælp af nogen, hun ønsker helst at klare alt selv, og vise alle andre at hun kan klare sig selv. 
Så der Jered Keller, som hun lærte at kende i en ung alder, og brugte de fleste af sine sommerferier med. 
Jered har et godt øje til Sawyer, men bare fordi de er gode venner, og klinger godt sammen er han ikke en undtagelse, hun vil ikke knytte sig til nogen. Hvilket Jered er ret utilfreds med. 

Fra første side af var jeg fanget. Vi får faktisk med det samme at vide hvad der er sket for Sawyer i en ung alder, og hvorfor hun faktisk har så svært ved at knytte sig til nogen.
I løbet af bogen sker der en del for Sawyer, hun begynder hun at udforske sit forhold til Jered mere og mere, om det kan blive til noget, om hun kan lærer at stole på andre og knytte sig uden frygten for hele tiden at blive forladt.
Men i løbet af bogen prøver hun også at finde ud af mere om sin barndom, og hvorror den egentlig var som den var. 

Jeg vil sige at denne bog her er super godt skrevet, vi får en masse svar på nogle af de spørgsmål der måske sidder og trykker hvis man har læst de første tre bøger om Sarah og Will hvor vi møder Sawyer for første gang. 
Sawyer er også rigtig godt beskrevet, hun er sjov, seriøs og moden. Sawyer blev hvert fald hurtigt en jeg kom til at holde af. 
Sproget i bogen er super let og forståeligt, og jeg følte ikke på noget tidspunkt at jeg ikke kunne følge med eller forstå hvad der skete.
I løbet af bogen føler vi dog ikke kun Sawyer´s synsvinkel, men også Jered´s , hvilket gjorde det hele lidt bedre, dog ville jeg godt havde haft lidt mere fra hans syn på det hele, for så lange er hans kapitler nu heller ikke. 
Og jeg vil sige bogen havde en super sød slutning, den helt rigtige. 
Alt i alt vil jeg sige det en super god bog og jeg kan helt klart anbefale jer læsere den, også jer der måske ikke lige har læst Him & Her først. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...