18.02.2019

Anmeldereksemplar: Tag Gaden Tilbage.

Tag Gaden Tilbage.

Titel: Tag Gaden Tilbage.

Forfattere: Sarah Engell & Sanne Munk Jensen.

Forlaget: Gyldendal.

Udgivet: 31/01-2019.

Antal sider:  268.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Tag Gaden Tilbage.

Endelig er Polly blevet en del af den populære klike. 
Men efter en særligt vild bytur er intet længere som før, og snart dukker billeder af Polly og en fyr fra festen op på nettet …
”Jeg var egentlig allerede stået af i Hjørring og på vej hen mod Caros hus, da min telefon bippede i lommen.Change of plans. 
Vi er taget hjem til TGs storebror i Aalborg. See ya inPlaza ??Beskeden var fra Caro. Hun havde vedhæftet adressen og en selfie af sig selv, Asta-My og Sofie TG foran et stort vindue, hvis udsigt godt kunne ligne Aalborg set fra en etageejendom.
Men hvad vidste jeg? Jeg havde kun været i Aalborg én gang siden Blå Mandag, og kun for at gå i butikker med Kat og kigge på tøj, vi alligevel ikke havde råd til.”




Da jeg først begyndte på - Tag Gaden Tilbage. - Havde jeg planer om at bare tage et par kapitler og så læse den langsomt, men det må jeg indrømme blev til lidt andre planer, jeg endte nemlig med at læse hele bogen den dag, for fra første side af fangede bogen mig med sit interessante og stærke emne.

Polly er ung, og hun er endelig blevet en del af den populære klikke.
Desværre vare det ikke længe for hende, for en vild aften ender desværre ikke helt så godt, men bliver desværre husket på grund af billeder der blev taget, billeder der ødelægger alt for Polly.

Fra start af bliver jeg hurtigt fanget af bogens stærke emner, mobning og sex.
Som sagt bliver Polly groft mobbet igennem bogen efter en handling fra hendes side af som ikke bliver accepteret af hendes omgangskreds.
Sex er faktisk også et stort emne i denne her bog, for det har noget med det der sker for Polly, og er grunden til den her mobning.
Som forfatterne faktisk også fortalte, emnet sex kommer lidt fra det her drenge vs piger. Har en fyr været sammen med 3 på en aften, så det klap på skulderen og highfives. Men er det en pige, så hun billig luder og klam, groft sagt men sådan er det jo.

Handlingen i bogen er spændende, sørgelig, men har alligevel den perfekte mængde humor der trækker op og ikke gør det hele dystert.
Bogen er skrevet af to forfattere, desværre ikke nogle jeg havde læst noget af før, men helt sikkert noget jeg gerne vil.
Men mens jeg læste følte jeg ikke på noget tidspunkt at bogen skulle forestille at være skrevet af to personer, det formår at få det hele til at stemme sammen og fungere perfekt.
Sproget er også let, forståeligt og rammer virkelig den rigtigt omgangskreds de unge nemlig.

At følge Polly i sine op ture og nedture har virkelig været en fornøjelse, forfatterne har nemlig også være dygtige til at bruge massere af detaljer så jeg følte jeg fulgte hende på sidelinjen og kunne forstille mig hver en scene i bogen, hvilket er et stort plus efter min mening.
Alt i alt vil jeg helt klart sige dette er en bog der fortjener alle sine 5 stjerner, og jeg kan kun anbefale bogen til jer læsere der er interesseret i en god Y/A bog.



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...