08.11.2017

Anmeldereksemplar. Er du okay Nanna?

Er du okay Nanna?

Titel: Er du okay Nanna?

Forfatter: Anika Eibe.

Forlaget: Tellerup.

Antal sider: 216.

Udgivelse: 10/11-2017.

Antal stjerner: 5/5.

Fået som anmeldereksemplar.




Er du okay Nanna?

Jeg er usynlig.
Ingen lægger mærke til mig mere. 
Før blev jeg kaldt Yverhøj og Hængepat. 
Nu bliver jeg ikke engang set længere. 
Ingen ser mig.
Ikke andre end Leon.
Nanna er ensom.
Efter Marie har fundet Daniel, 
er det som om der ikke er plads til Nanna længere.
Men så kommer Leon. Sjove, 
søde Leon der virkelig er forelsket i hende. 
Det har ingen nogensinde været før,
Men noget ved Leon er ikke helt som det skal være, 
og det gør Nanna bange … 


Er du okay Nanna, er fjerde bind til serien Er du okay, og denne gang handler det om hvordan Nanna hun har det efter Maria har fået en kæreste og hun nu er begyndt at føle sig utroligt usynlig og ikke lagt mærke til.

Nanna er usynlig og ingen lægger rigtigt mærke til hende mere, de mobber hende ikke engang i skolen mere.
Maria hendes bedste ven har fået en kæreste og har heller ikke rigtigt længere tid til hende, og det gør at hun føler sig mere og mere ensom.
Men så er der Leon, en lidt nørdet dreng der er totalt vild med hende, og hun vælger så at give ham en chance efter at Maria og hendes kæreste Daniel har presset lidt på.
Men Leon har nogle problemer, nogle problemer der gør Nanna bange for at sige fra over for ham.

Igen har Anika Eibe fået skrevet en hovedperson med et slemt problem, udadtil virker usynlighed ikke som det største og værste problem, men det kan det faktisk godt være. 
For som Nanna har i den her fortælling, så har hun dårlige tanker om sig selv, og tror ikke på at nogle gider hende, eller føler sig værdig til en god kæreste eller gode venner.
At være usynlig kan give mange dårlige tanker om sig selv, og det har Nanna.

Bogen er kort og hurtig at komme igennem, og sproget er flydende og uden nogle svære ord.
Kapitlerne er også fordelt godt i længderne, nogle korte og andre lidt længere.
De her tanker og det her liv Nanna har er forklaret rigtig godt, og man kan virkelig føle nogle af de følelser hun har som fx. ensomheden hun føler.
Hendes følelser og handlinger er også godt detaljeret og forklaret godt så man får et ordenligt indblik i hvordan hun har det.
Jeg synes hvert fald godt om denne del, da jeg også selv kunne leve mig ind i rollen da jeg selv har oplevet noget af det.


Tak til Tellerup for dette Anmeldereksemplar, og igen jeg skriver udelukket hvad jeg synes om bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...