10.02.2018

Anmeldereksemplar: Baronessen.

Baronsessen. 

Titel: Baronsessen. 

Forfatter: Jeanet Kirch.

Forlaget: Forfatterskabet.dk.

Udgivet: 12/12-2017.

Antal sider. 252.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af Forfatterskabet.dk 
til anmeldelse, så mange tak til dem! 


Er det virkelig hende? 

Evana Valena. 
Et råb om tabt kærlighed
galder gennem stilheden.
En portal åbner sig.
Og ændrer to verdener.
I en kælder fyld med bøger, drømmer Reina sig langt væk fra hverdagen og gymnasiets trivialiteter 
En dag bliver drømmen til virkelighed, da hun sammen med en flok af sine med-studerende bliver trukket igennem en magisk portal til landet på den anden side. 
Her får de muligheden for at udleve deres drømme, eller dø i en arena.
Kampen om kongeriget Valdor kan begynde.


Baronessen overraskede mig positivt, jeg havde slet ikke forventet så meget handling af den.
Faktisk fra start af var jeg ret så vild med den.

Der er så mange detaljer i bogen, at det hele er så let at leve sig ind i uden at føle det falsk og umuligt. Jeanet Kirch har fået skrevet den her bog utroligt godt, hun har hvert fald ikke sparet på detaljerne, og det er kun godt!

Personerne har hver deres personlighed, og det kan man tydeligt mærke. Deres væremåde som der er blevet beskrevet er på ingen måder ens eller flyder sammen så det virker som om man læser om den samme person konstant.

Gennem hele bogen skifter vi imellem at læse mellem flere af de her unge som bliver trukket ind i en anden verden. Så det bliver faktisk på intet tidspunkt kedeligt, eller for ensformet. Jeg synes det skiftede meget godt mellem dem, og holdt på interessen for at finde ud af hvad der ville ske i løbet af bogen.

Som sagt har jeg jo skrevet at bogen er skrevet med en masse detaljer, men den er også dejlig let i sproget, og jeg flød altså bare igennem den ene side efter den anden, det ene kapitel efter det andet. Jeg sagde flere gange til mig selv, bare lige et kapitel mere.

Nu grunden til at den desværre ikke får den sidste stjerne, det er faktisk slutningen. Jeg har meget svært ved at finde ud af hvad jeg skal synes om den, på en måde synes jeg den var rigtig fin, for jeg synes ikke den lagde op til at ligne mange andre slutninger. Men jeg synes egentlig også den stiller et utroligt stort spørgsmål. Jeg vil dog ikke nævne til hvad, så læs bogen. Måske kan i andre også se hvad jeg mener.

Men ud over den lille ting, har jeg kun ros til bogen og forfatteren. Det ikke sidste gang jeg vil læse noget fra Jeanet Kirch. Og sidst vil jeg selvfølgelig anbefale denne bog til alle læsere der er til fantasy, og spænding. 



Bogen er modtaget til anmeldelse af forlaget, og er udelukket anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...