12.10.2017

Anmeldelse på Dæmonherskerens Arving 3 - Sjælens pris.

Dæmonherskerens Arving 3.

Titel: Dæmonherskerens Arving 3 - Sjælens pris.

Forfatter: Haidi Wigger Klaris.

Antal sider: 278.

Forlag: Tellerup

Udgivet: 21/10-2016.

Antal stjerner: 5/5






Dæmonherskerens arving 3 - Sjælens pris.

Ally accepterer at blive i Underverdenen,
men inden hendes venner får 
lov til at vende tilbage til Jorden,
skal hendes dæmoniske gener vækkes.

Ikke alle er lige begejstrede 
for hendes tilstedeværelse blandt
dæmonerne, og slet ikke efter at en 
gammel profeti går i opfyldelse.

Da Tristan en dag bringer 
Ally med op til Jorden, får de et tilbud
som kan ændre deres liv. 
Det er nu op til arvingerne at beslutte
hvilken sti de vil følge. 


Sjælens pris, er klar den bedste af de her tre bøger i serien. 
Jeg synes at i Sjælens pris er der så meget mere handling stoppet ind i historien, faktisk så meget at jeg synes der er blevet stoppet for meget ind på 278 sider. 

I Sjælens pris ser vi mere fra hvordan der er at leve i underverdenen.
Jeg både forstår og så alligevel ikke Ally hvorfor hun hader det så meget at bo der nede.
Hun er jo på ingen måder van til at leve under dæmonernes levemåde og regler, de har så mange andre måder at være på end de har i oververdenen hvor hun har levet.
Men ud over at Ezrael er i underverdenen og nogle af deres levemåder, så synes jeg faktisk ikke det virker så slemt der nede.

Jeg synes også det er fedt at man ligesom får det her indblik i hvordan hun bliver trænet og de træningskampe hun deltager i, og hvordan hun rent faktisk giver sig 100% i at træne sine evner.

Et endnu større plus det er at vi faktisk ikke høre så meget mere til Tom, og når vi gør, så virker han ikke længere som det store røvhul som han har været i de to første bøger.
Og det største plus er at vi høre meget mere til Tristan. Han er klart min favorit karakter.

I den her del af bogen høre vi også meget mere til, Ally og Tristans forbindelse og blomstrende kærlighed. Og endelig føler jeg ikke jeg længere læser om en 14-15-årigs verden, men den her 17-årige. Så det føleles ikke længere akavet og underligt at læse om sex og intimitet.

Selve plottet i Sjælens pris er meget bedre end i de to første.
Det er klart min favorit i denne triologi, Dæmonherskerens Arving.

Jeg kan ikke andet end at anbefale denne triologi til alle med en smag efter det paranormale.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...