30.10.2017

Anmeldelse på: Dinea - Modertræets Datter.

Dinea - Modetræets Datter.

Titel: Dinea - Modertræets Datter.

Forfatter: Louise Haiberg.

Forlag: Tellerup.

Antal sider: 493.

Udgivet: 12/11-2016.

Antal stjerner: 4/5





Dinea.

Dinea har været syg så længe hun kan huske.
Lægerne opfatter hendes sygdom som et mysterium,
og hun må udstå mange pinsler i deres søgen på at helbrede hende.

Om natten plages hun af det samme mareridt igen og igen ...
et mareridt hvor hun regerer over et fremmed, koldt rige.

Lucien tilhører en race som for længst er blevet forvist til sagn og overtro af menneskeheden.
Da Dinea møder Lucien, bliver hun hvirvlet ind i sine mareridts verden;
et smukt og koldt rige hvor kærlighed er en svaghed.

Lucien har sine helt egne ambitioner, og for at opnå hvad han ønsker, har han brug for Dinea.
Han har ikke tænkt sig at lade nogen form for svaghed stå i
vejen for sine planer ...
og absolut ikke kærlighed.




Dinea er en rigtig skøn historie der omhandler to forskellige verdener, menneskernes og feernes. Dinea er opvokset i menneskernes verden, men er i virkeligheden halv fe også, og samtidig er hun også arving til tronen i feernes verden, men det ved hun ikke før Lucien kommer ind i hendes liv.

Dinea har været syg i alt den tid hun kan huske, det ene hospital besøg efter et andet, og de har aldrig kunnet finde ud af hvad hun fejlede.
Hun har også altid haft de her underlige drømme, men har ikke fortalt nogen andre om dem, for, for hende føles de alt for ægte.
En dag foran hospitalet møder hun Lucien. Lucien præsentere sig, men Dinea afviser ham faktisk, men han har ledt efter hende længe og følger efter hende hjem, da hun er færdig på hospitalet.
Dinea bliver utroligt forskrækket da hun finder ud af det, men inden hun når at få reageret, har han åbnet en portal til feernes verden, og trækker hende med igennem.
I starten tror hun det hele bare er en af hendes vanvittige drømme, men hun må hurtigt indse, at det altså ikke er en drøm, og at Lucien har store planer for hende.

Jeg elskede denne bog, den er utroligt spænende, og meget svær at regne ud hvordan den ville slutte. I starten så jeg Dinea som en utroligt naiv pige, og nem at manipulere, og Lucien som en arrogant nar der havde for høje tanker om sig selv og ikke var opmærksom nok på hvad der skete omkring sig selv.
Jeg troede jeg i starten kunne regne ud hvordan den her historie ville ende, men nej det kunne jeg ikke, for jo længere jeg kom ind i bogen, jo mere blev jeg i tvivl om det virkelig var sådan her den skulle ende, men det gjorde det bare meget bedre, for jeg synes bedst om det når man ikke kan gætte sig til slutningen og få sig en rigtig overraskelse.
I starten skifter kapitlerne sådan mellem Lucien, Dinea og så minderne, men jo længere vi kommer ind bliver mindernes kapitler skubbet lidt væk og der kommer mere fokus på Dinea og Lucien.
De her feer og den her verden har sine helt egne navne for de forskellige racer og andet i feernes verden, smart men ikke altid lige nemt at huske hvad de forskellige navne betyder, så er det smart at de også har lavet en oversigt forrest i bogen med de forskellige betydninger.
Bogens cover, jeg elsker virkelig hvordan farverne passer så godt sammen og så er det generelt bare mit ynglings cover.
Inde i bogen er der også blevet lavet et lille kort over feernes rige og paladset, og det synes jeg er smart, giver lidt et andet overblik over hvordan det skulle se ud.

Jeg vil hvert fald anbefale denne skønne bog til alle der elsker der overnaturlige og feer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...