05.07.2018

Anmeldereksemplar: Six of Crows #2 - Det korrupte rige.

Det korrupte rige.

Titel: Six of Crows #2 - Det korrupte rige.

Original titel: Six of Crows #2 - Cooked kingdom.

Forfatter: Leigh Bardugo. 

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Udgivet på dansk den: 07/06-2018.

Antal sider:

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!.


Hvis du ikke kan vinde spillet, må du ændre reglerne.

Kaz og hans hold har gennemført århundredets mest dristige kup - og er kommet ud af det med livet i behold. Men i stedet for at læne sig tilbage og nyde frugten af deres hårde arbejde, finder de ud af, at de må kæmpe for deres liv. De er blevet snydt og svækket , og holdets gejst og ressourcer er ved at nå et nulpunkt.

Magtfulde kræfter fra hele verden samles i Ketterdam for at finde hemmeligheden bag det farlige stof jurda parem, og på samme tid udfordre Kaz på hans evner og ikke mindst hans holds skrøbelige loyalitet.

En krig ulmer i byens mørke og krogede gader - en kamp om genoprejsning og hævn, som vil afgøre Grisha-verdenens skæbne.



Jeg har nu fået læst anden bog i serien - Six of crows - og jeg skal være ærlig og sige jeg havde seriøst høje forventninger til denne bog, og den levede egentlig også op til de fleste af dem, men den levede desværre ikke helt op til den første bog i serien, dog vil jeg lige sige jeg stadig var helt vild med anden bog her også.

Første bog sluttede utroligt spændende, Inej blev nemlig kidnappet. Og anden bog starter egentlig næsten fra hvor den første sluttede. Der er gået et par dage, og Kaz og de andre prøver selvfølgelig at få Inej tilbage. (Nu vil jeg jo ikke spoile for meget)

Bogen er egentlig spændende nok fra første side af til slutningen, og jeg havde faktisk meget svært ved at lægge bogen fra mig, for hver gang jeg sluttede et kapitel der sluttede spændende, så sprang det næste nemlig videre til en af de andre personer, og gjorde jeg altså bare måtte læse videre.

Igen synes jeg faktisk bogen bliver ved med at stille en masse spørgsmål omkring deres planer igennem hele bogen, dog synes jeg ikke der er lige så mange som i første bog, det kunne jeg godt havde brugt lidt mere af.

Igennem hele bogen høre vi fra mange personers synsvinkel, og derfor er der egentlig også en del at holde styr på omkring de forskellige personer. Vi læser fx fra - Kaz, Inej, Jesper, Waylan, Nina og Matthias. Og det gør det egentlig meget mere spændende, men det kræver dog lidt mere koncentration og holde styr på dem alle, det synes jeg hvert fald det krævede. 

Alle personerne har også hver deres personlighed, og jeg synes om alle sammen. De er så forskellige alle sammen, men de er egentlig alligevel underholdene at følge, for de slås alle sammen med hver deres problemer. Dog var mine favoritter stadig, Inej og Kaz jeg kan dog stadig ikke sætte fingeren på hvad det er der gør det, men der er altså noget over deres forhold og væremåder der gjorde jeg lige holdt en smule ekstra af dem.

Alt i alt, så synes jeg at Leigh Bardugo har fået skabt en fantastisk duologi. Den mangler virkelig ikke noget, det en serie med den rette mængde af, humor, seriøsitet, drama, spørgsmål, overraskelser, og stærke venskaber. 

Jeg vil dog ikke kalde denne her bog for en letlæselig bog, som sagt så stilles der mange spørgsmål, den skifter imellem en masse personer, og så der massere af tekst på siderne. Det eneste der gør den lidt mere letlæselig, der er at handlingen er så spændende og svær at slippe. 


Og så jeg altså helt vild med de to kort der er forrest i bogen. De altså bare super godt lavet, og virkelig flotte.

Det helt sikkert en bog jeg vil anbefale til jer der godt kan lide spørgsmål og overraskelser, når man altså lige vender sig til de her omgivelser, og at det er unge og kriminelle mennesker vi følger. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...