31.07.2018

Anmeldelse på: Darkest Minds #1 - Ond vilje.

Ond vilje.

Titel: Darkest Minds #1 - Ond vilje.

Original titel: The Darkest minds #1.

Forfatter: Alexandra Bracken.

Udgivet på dansk ved: Høst & Søn.

Udgivet på dansk den: 22/06-2018.

Antal sider: 464.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er en jeg har vundet ved Unge læsere på facebook, så mange tak til dem!


Ond vilje.

En mystisk sygdom dræber 98 procent af alle børnene i USA, og de resterende 2 procent viser sig at have udviklet en form for overnaturlige evner, som ingen helt ved, hvad indebærer, og de placeres derfor i forskellige aflukkede faciliteter.

16-årige Ruby undslipper med nød og næppe en af regeringens mest brutale testlejre og slutter sig til en gruppe andre teenagere på flugt fra systemet. Og på jagt efter svar.Liam, den lille gruppes leder, falder hårdt for Ruby, men hun kan ikke lade ham komme tæt på sig. Ikke efter det, der skete med hendes forældre...




Da jeg først hørte om denne her bog, der syntes jeg at den lød utroligt spændende, men jeg havde virkelig ikke forventet at den ville være så god.
Den første bog her i Darkest minds serien har virkelig overrasket mig, og sprang alle mine forventninger. 
Dette er hvert fald en serie jeg skal læse videre på. 

Jeg skal være ærlig, jeg synes det var en lidt brutal bog, alt det her med de her lejre, og den måde regeringen og alle behandler de her unge der har fået overnaturlige evner, det virkede så brutalt. 
Men jeg er imponeret over Alexandras beskrivelser, og måde at få det hele så livagtigt og ægtet.
Jeg følte på intet tidspunkt at det var mærkeligt, overdrevet eller falsk. 
Jeg var fanget fra første kapitel af, og havde virkelig svært ved at lægge den fra mig da jeg først var begyndt.

Ruby er jo sådan set vores hovedperson, og jeg kan faktisk også rigtig godt lide hende. 
Dog havde jeg tider hvor jeg bare fik nok af hendes usikkerhed og selvpinen. 
Jeg forstår udmærket at hun er usikker og nervøs over sine evner, især fordi hun ikke rigtigt har styr på dem. (Jeg vil dog ikke afsløre for meget vel) 
Men jeg kom faktisk til at holde af hende på trods af at hendes usikkerhed til tider irriterede mig. 

Så der de andre personer vi høre om i løbet af bogen. De er faktisk alle beskrevet ret godt, de virker alle som ægte personer. 
Forfatter Alexandra har virkelig formået at få massere af personlighed og gjort dem livagtige. Og det er jo altså et super stort plus. 

Bogen er egentlig letlæselig nok. Sproget er efter min mening ikke det sværeste, og det er ret nemt at følge med i hvad der sker. 
Kapitlerne skifter faktisk meget mellem at være korte og lange. 
Jeg vil sige det tog mig ikke lang tid at komme igennem bogen, for handlingen var så spændende og fangende. 
Så der slutningen, gud hvor jeg blev rørt over den. Jeg sad virkelig bare og græd da jeg læste den sidste side. Jeg kan virkelig ikke vente til næste bog i trilogien kommer på dansk.
Og så tænker jeg da jeg nok også skal ind og se filmen når den rammer de danske biografer. 

Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne her bog hvis i læsere er til ungdom, lidt kærlighed, spænding og overnaturlige kræfter. 



Bogen er en jeg vandt, men er altså udelukket blevet anmeldt efter mine egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...