18.01.2018

Anmeldelse på: Ravnenes Hvisken #1.

Ravnenes Hvisken.

Titel: Ravnenes Hvisken #1.

Forfatter: Malene Sølvsten.

Forlaget: Carlsen.

Udgivet: 01/06-2016.

Antal sider: 707.

Antal stjerner: 5/5.


Anne.

Anne ser hændelser der er sket i fortiden, og en nat genoplever hun et uhyggeligt, gammelt mord. En rødhårdet pige bliver myrdet, og får skåret et runetegn i ryggen.
Kort efter begynder rødhåret piger at blive dræbt på egnen, og tegnet er på dem alle.
Pludselig er den lille by fyldt af fremmede mystiske kræfter. 
Den asatroende Luna, den gudesmukke Mathias og den myytiske Varner ønsker alle at være tæt på Anne. 
Men er de venner eller fjender?
For at rede verden fra Ragnarok, må hun finde morderen... inden han finder hende.


For at sige det lige ud, den her bog er fantastisk, jeg elsker virkelig alt ved den. Den sprang virkelig alle mine forventninger, den var slet ikke som jeg havde regnet med, og det er kun positivt ment.
Handlingen, spændingen og humoren, det hele det spænder bare super godt sammen, og gjorde virkelig det svært at lægge bogen fra mig igen.
Det her med at nutiden og de gamle guder bliver blandet sammen, det spænder virkelig godt sammen, jeg følte på intet tidspunkt at der var løse ender, eller at det simpelhent ikke gav mening. 
Bogen starter rigtig godt ud, og man får virkelig følelsen at hurtigt at lære de her fantastiske karakter at kende der er nævnt i bogen, og det gjorde at jeg kunne leve mig helt ind i den her verden, som hovedpersonen Anne hun lever i.
Hovedpersonen Anne er virkelig gennemført, hun har sin helt egen måde at være på over for andre, og det gør hende så skøn en person at læse om. Hun er hård og grov, men alligevel har hun de her smukke og bløde træk der gør hende menneskelig. 
Sproget er dejligt let, og jeg fløj igennem bogen selv om den var på over 700 sider, jeg følte nemlig på intet tidspunkt at jeg skulle bladre tilbage i siderne for at få noget tabt med, eller at læse den samme sætning igen og igen for at forstå hvad der skete. 
Selve bogen er fuld af detaljer, og handling fra start af. Og at det ikke bare var en historie jeg læste, men noget virkeligt, så Malene Sølvsten, du har virkelig fået skrevet noget fantastisk, og jeg glæder mig til at læse videre.

Så hvis du ikke har læst Ravnenes hvisken del 1 endnu, og du er til noget fantasy, gamle guder og spænding, så skal du da klart se at komme igang med den. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...