15.01.2018

Anmeldelse på Kongens lænker - Rød dronning #3.

Kongens lænker.

Titel: Kongens lænker - Rød dronning #3.

Original titel: King`s Cage.

Forfatter: Victoria Aveyard.

Udgivet på dansk ved: Gyldendal.

Udgivet på dansk den: 05/09-2017.

Antal sider: 533.

Antal stjerner: 5/5.




Mare Barrow.

Mare Barrow gav sig selv i bytte til Marven for at de andre kunne overleve.
Så nu er Mare fanget, Marvens personlige fange - Kæledyr i lænker.
Mare opgiver ikke, og håber på at kunne stikke af, men så nemt er det ikke. Mare er bevogtet døgnet rundt, nat og dag. 
Mare har ingen chance for at bruge sine evner til at slippe væk, for de bliver døvet konstant.
Men mens Mare leder efter en måde at flygte på, samler den Højrøde garde stadig soldater og nye nybloder til deres hær. 
Men de kan ikke længere bare blive i skyggerne, der bryder snart krig ud.
Og Cal, han vil gøre alt for at få sin elskede Mare tilbage.
Slipper Mare overhoved fri? 


Jeg kan kun sige at jeg er lige så vild med tredje bind som de første to, og jeg skal helt sikkert læse videre når den næste udkommer på dansk.
Jeg har allerede fortalt hvad jeg synes så godt om ved de forskellige personer i den her bog, og mit indtryk af dem bliver bedre og bedre for hver bog.
Mare var begyndt at blive mere selvstændig, og selv tænkende i bog to, men efter Mare hun faktisk er blevet fanget, så synes jeg hun blomstre endnu mere på det punkt, for nu er Cal eller de andre der ikke til hun kan læne sig op af dem og få støtte der, hun er faktisk helt alene om det hele. 
Det jeg dog faktisk synes mest om i det her bind, det er at det fortsætter jo fra hun byttede sig selv til Marven, men det ikke noget med at hun allerede er stukket af i tredje kapitel eller noget, den er nemlig på intet tidpunkt forhastet igennem den del. Den strækker sig nemlig i en tilpas længde, sådan at man netop ser Mare blomstre op under de her pinsler.
Selv om den ikke har den samme mængde krig og flugt som den sidste bog, så var den alligevel utroligt spændende.
Sproget er stadig let at komme igennem, og forståeligt.
Jeg vil hvert fald anbefale den her bog til alle andre læselystne, både unge og ældre. 
Så hvis du ikke har læst de første to bøger i serien, så se at kom igang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...