11.01.2018

Anmeldereksemplar: Sjælevandrer #1 - Diali.

Sjælevandrer.

Titel: Sjælevandrer #1 - Diali.

Forfatter: Charlotte Fischer.

Forlaget: Facet.

Udgivet: 08/09-2017.

Antal sider: 314.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af Forlaget Facet, så mange tak for det!



Dahlia og Cawi.

Dahlia og Cawi lever i Roneoak, det er det eneste samfund de kender til. 
Roneoak ligger ved kysten og er det sidste sted for menneskerne.
I Roneoak er der mangel på alt, og fremtiden er usikker på grund af det faretruende vejr, intet er sikkert i deres samfund.
En dag fornemmer Cawi at en altødelæggende trussel mod Roneoak.
Cawi er overbevidst om at der findes andre mennesker på den anden side af bjergene, og sammen med Dahlia begiver de sig ud på en rejse der ændre deres liv for altid.


Sjælevandrer er en utroligt godt bog, men jeg har dog en enkel lille ting jeg faktisk ikke var så glad for.
Charlotte Fischer har faktisk skrevet en utroligt godt historie. Jeg synes utroligt godt om det her samfund hun har bygget op omkring Roneoak som Dahlia og Cawi er født i, det virker så ægte.
Fra start til slut er den faktisk utroligt spændende, og ret svær at lægge fra sig igen.
Der er en del detaljer med i bogen, og det gør virkelig at den her bog virker så godt.
Personerne der er beskrevet i den her bog, er utroligt gode. 
Jeg kan dog faktisk ikke så godt lide Dahlia og Cawi i starten. 
Dahlia, er manipulerende, strid og grov over for sin omgangskreds, og det gjorde faktisk jeg ikke var så positiv omkring hende, dog vil jeg rose Charlotte for at hun rent faktisk har gjort Dahlia så virkelig i hendes være måde, selv om jeg ikke brød mig om hende.
Det samme med Cawi, jeg synes han virkede lidt for hundehvalpe argtig omkring Dahlia det første lange stykke, selv om Dahlia ikke behandler ham særligt godt, så vil han stadig gøre alt for hende.
Som sagt brød jeg mig ikke så meget om dem i starten, men måden de er skrevet på virker de virkelig som ægte personer, og ikke bare en historie. Men det ændrede sig dog i løbet af bogen, jeg begyndte at synes mere og mere om dem.
Omgivelserne i den her bog er også beskrevet rigtig godt, og jeg er især vild med at følge dem på den her rejse de drager ud på.
Sproget er egentlig også ret flydende, og letlæselig.
Men alt i alt, så var jeg vild med bogen, desværre trak den bare ned på fire stjerner netop fordi jeg var lidt skeptisk i starten, men det stopper mig ikke i at jeg med sikkerhed skal læse videre på den når den næste bog kommer!

Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne skønne bog, til alle der er til den type fantasy. Og min sidste ros går lige til Breht Design for det lækre cover. 


Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse, og er udelukket anmeldt efter egne holdninger og meninger omkring bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...