30.06.2019

Anmeldereksemplar - Dæmoncyklussen #3, Krigen i dagslyset. Del 1+2.

Krigen.

Titel: Dæmoncyklussen #3 - Krigen i dagslyset. Del 1+2.

Original titel: Demon Cycle #3 - The Daylight War.

Forfatter: Peter V. Brett. 

Udgivet på dansk ved: Dreamlitt. 

Udgivet på dansk den: 10/05-2019.

Antal sider: 1064. (Antal af begge bøger sammen.)

Antal stjerner 4,5/5. 

Bøgerne er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Krigen i Dagslyset. 

Ved nymåne bliver alle skygger mørkere – og dæmonerne rejser sig

Arlen Bales ved om nogen, hvilken trussel mennesket står overfor. Han har modstået presset fra ånderne, der har formet ham til et så effektivt våben, at han har skabt sig fjender både på og under jordens overflade.

Mens Arlen forbereder sit folk til kamp, nærmer en bereden hær sig gennem ørkenen, anført af en mand, der mener, han er forudbestemt til at forene menneskeheden i kampen mod dæmonerne, uanset om de vil eller ej.

Ahmann Jardir og Arlen Bales var engang som brødre. Nu er de glødende modstandere, og den eneste person, som Jardir kan måle sig med, hvad ambitioner angår, er hans førstehustru, som også er en viljestærk præstinde.

Ånderne angriber om 30 nætter, og de eneste, der er i stand til at besejre dem, er fanget i krigen i dagslyset: En kamp mod hinanden og deres indre dæmoner.



Dette var en fortsættelse jeg har ventet spændt på siden jeg blev færdig med anden bog i serien - Ørkenspyddet. - Og jeg må nok sige at denne her tredje bog overgik alle forventninger, og er helt klart gået hen og blevet den jeg synes bedst om ud af de her 3 første bøger. Og jeg venter seriøst spændt på en fortsættelse mere, især med den slutning anden del i bog tre havde, det var alligevel en lidt vild slutning.

Arlen er lige så interessant i dette tredje bind som han hele tiden har været, men han er nu ikke længere alene på sin vej, efter han forhold Hollow tog han tilbage til sin hjemby, men de han så var ikke rigtigt hvad han helt havde forventet, han så hvordan folkene han kendte behandlede Renna Tales, pigen han var trolovet med som barn. Han fandt sig dog ikke i deres behandling af hende og hjalp hende.
Derefter besluttede Renna sig at tage med ham, og de finder faktisk kærligheden på deres vej igen.
Dog sker der mange ting, Arlen mødte en helt anden dæmon end hvad han var vant til, en Tankedæmon. Dog under deres kamp kom de ind i hinandens tanker og planer, og Arlen ved nu hvad de planlægger til nymånen, men dæmonerne kender nu også hans planer.

Her i tredje bog sker der alligevel en del, men i forhold til hvor at anden bog, var meget kamp, var denne her bog mere strategi, og gennemtænkte planer, men også konfrontation mellem gamle venner.
I denne her del følger vi meget Inevera, Jardirs første kone. Vi lære hende meget bedre at kende, og får hele hendes historie at vide, hvilket jeg fandt mig spændende. For det gjorde at jeg forstod hende så meget bedre, og hendes handlinger. Dette gjorde dog ikke helt at hun faldt i min smag, men jeg hadet hende mindre end jeg gjorde første gang jeg hørte om hende.

Men der var faktisk en ting der irriterede mig en del i løbet af bogen og det var Rojer, jeg synes han er begyndt at blive ret træls, og ærligtalt synes jeg han opføre sig lidt barnligt til tider. Det lidt ligesom om at hvis nogen siger han ikke må gøre noget, så gør han det alligevel, og det irriterede mig en del.
Men ud over den ting, så synes jeg det var en fantastisk fortsættelse, meget spændende. OG så vil jeg sige jeg er meget imponeret over at forfatteren kan formå at skrive en bog på over 1000 sider, og stadig formå at gøre det hele spændende, og fangende for læseren.
Jeg kan helt sikkert anbefale denne her serie, den er fantastisk!



Bøgerne er tilsendt af forlaget til anmeldelser, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...