11.06.2019

Anmeldereksemplar: Noget om Grace.

Grace.

Titel: Noget om Grace.

Original titel: Stages of Grace.

Forfatter: Carey Heywood. 

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 10/06-2019.

Antal sider: 265.

Antal stjerner: 3,5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


Sorgens 5 faser.

Sorgens fem faser: benægtelse, vrede, forhandling, depression, accept ...
Stedet er det kolde og barske Ohio, USA. 
Den unge klinikassistent Grace, bor sammen med sit livs kærlighed, Jon, i en lille uprætentiøs lejlighed i en halvkedelig forstad til Cleveland. 
Grace er helt sikker på, at Jon er manden i hendes liv. Eller det vil sige, at sådan har det været indtil for nylig. For efter at Jon har mistet sit arbejde, er han begyndt at opføre sig anderledes. Og ikke på en god måde.
Grace er måske ikke længere helt så sikker på, at forholdet kan bære, men det er ikke noget hun tør indrømme. 
For bortset fra Jon, er Grace alene i verden.
 Hendes forældre er døde i en bilulykke, hun er enebarn og hendes bedsteforældre er for længst borte.
Men pludselig en dag dukker et uventet brev op som sender hen­de ud i en hvirvelvind af forandringer. 
Nogle gange er det sværeste i livet at give slip.




Det er ikke nogen hemmelighed at jeg har været ret vild med Carey Heywoods bøger, og jeg må indrømme jeg synes nu også ret godt om - Noget om Grace. - Den var dog noget helt andet end de andre bøger jeg har læst af Carey.
Den var mere nede på jorden, mere realistisk anlagt, stadig med kærligheden i, men på en helt anden måde.

Da vi møder Grace og Jon, er de ikke et godt sted i deres forhold. Og eftersom bogen er delt op i de her 5 følelses-faser, ved vi jo ikke helt om det ender godt eller skidt mellem dem, men noget sker der hvert fald, og det var jeg meget spændt på at finde ud af.
Dog synes jeg lidt vi manglede noget i det, vi kender ikke Grace baggrund eller noget faktisk, vi får egentlig kun deres begyndelse at vide, og lidt af hvad der skete frem til hvor vi som læsere så begyndte. Og der manglede jeg desværre lidt info om Grace og hvem hun var for at kunne falde rigtigt ind i fortællingen og forstå hende bedre, jeg følte nemlig ikke jeg kendte hende rigtigt.
Men som kapitel et gik, skete der lidt, hun modtager pludselig et brev, og det vender op og ned på Grace tankegang, og følelser.

Det jeg så godt kunne lide ved bogen var at det noget vi fleste af os kan relatere til. Jeg kan hvert fald med garanti relatere til alle følelserne, især benægtelsen og vrede.
Jeg sad flere gange under læsningen med en knude i maven, og genkendelse. Og jeg må indrømme jeg følte virkelig med Grace. Hun har det hård, og hun ved virkelig bare ikke hvad hun skal stille op. Skal hun gå fra ham? Finder de ud af det? For inderst inde vil hun ikke stå alene, hun kan ikke huske hvordan det er at være bare sig selv længere.
Den her bog er bare noget helt andet end de andre romantiske bøger jeg har læst af Carey´s. Der er noget sammenligning, men alligevel er den helt modsat af hendes andre bøger, og det var et frisk pust. Jeg kunne lide den, men manglede lidt detaljer om Grace´s baggrund og hvem hun var i starten.
Dog vil jeg anbefale bogen, for den var god.


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...