22.07.2019

Anmeldereksemplar: Historien om os.

Os.

Titel: Historien om os. 

Original titel: Swear on this life 

Forfatter: Renèe Carlino.

Udgivet på dansk ved: Peoples´press.

Udgivet på dansk den: 07/06-2019.

Antal sider: 279.

Antal stjerner 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


Historien om os.

Hvordan ville du reagere, hvis du opdagede, at den bog, du sad med i hænderne, handlede om dig? Da forfatterspiren Emiline slår op på første side i årets mest omtalte roman, springer hendes hjerte et slag over. 
Bogen er skrevet af en hidtil ukendt forfatter ved navn J. Colby og fortæller historien om pigen Em, der vokser op under trange kår langt ude på landet i Ohio. 
Hun forelsker sig i nabodrengen Jax, og sammen drømmer de om et bedre liv, langt væk fra den hverdag med svigt og vold, hvor kun venskabet og kærligheden til hinanden holder dem oppe. 
Emiline er i chok, for hun indser, at forfatteren bag det mystiske pseudonym må være Jason Colbertson – hendes barndomsven og første, store kærlighed, som hun ikke har set, siden han forsvandt sporløst for mere end ti år siden. 
Hvorfor har hun ikke hørt fra ham i alle disse år? Og hvorfor har han udgivet hendes private historie uden at spørge om lov? 
Selvom Emiline har besluttet sig for at lægge sin traumatiske opvækst bag sig, tvinger bogen hende til at se tilbage på alt det, hun var igennem som barn – og til at opsøge den mand, der knuste hendes hjerte. 
Men er hun parat til at konfrontere sine dæmoner? En hjertevarm roman om at måtte se fortiden i øjnene for at være i stand til at tage livtag med fremtiden.



Historien om os, var en bog jeg blev rigtig hurtigt fanget af, faktisk kunne jeg slet ikke slippe den før jeg var færdig med bogen.
Bogen synes jeg rummede mange triste emner, men formåede også at få lidt humor ind undervejs i bogen.
Dog vil jeg også sige, at bogen var noget helt andet end jeg havde forventet, dog ikke mindre god!

Emiline bliver en dag anbefalet den her nye bestseller af sin rommate, men allerede da hun slår op på første side kan hun se der er noget helt galt.
Det er hendes fortælling, hendes barndom forfatteren har skrevet om.
Bogen er skrevet af en hidtil ukendt forfatter J. Colby, og fortæller om pigen Em, der vokser op under trange kår, langt ude på landet i Ohio.
Emiline indser hurtigt at den ukendte forfatter må være Jason Colbertson, en gammel barndomsven.
Men hvorfor har han skrevet hendes fortælling? Men vigtigere endnu hvorfor har han gjort det efter der er gået mere end et årti siden han sidst har ladet sig høre fra?
Men selv om Emiline har lagt sine traumatiske opvækst bag sig, tvinger bogen hende til at se tilbage på hårdere tider.

Bogen her er sådan set en bog i en bog, og det vil jeg sige jeg før har oplevet mindre gode ting ved, det virker ofte som om forfatteren prøver at leve op til at forfatteren i bogen skal være bedre. Men det synes jeg sådan set ikke var noget jeg rigtig lagde mærke til i lige denne her, hvilket jo så for mig er et stort plus.
Men hver gang der sluttede et kapitel måtte jeg bare læse videre, for jeg var vildt spændt på hvordan bogen i bogen ville slutte, og hvordan Emilie sådan set ville reagere på det hele, om hun ville opsøge Jason og konfrontere ham med hans handlinger, eller om hun ville begrave det og fortsætte sit liv.
Jeg nød at følge Emiline, for jeg synes virkelig man kom til at lære hende godt at kende, men jeg så hende også vokse med tiden som vi lærte hende at kende gennem barndommen som Jason havde skrevet om.
Sproget i bogen er også dejligt let, og hvis man er en erfaren eller hurtig læser, kommer man ret hurtigt igennem bogen.
Bogen er helt sikkert en jeg kan anbefale hvis man er til en meget rørende bog, som får hovedpersonen til at konfrontere sine indre dæmoner.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er derfor blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...