31.07.2019

Anmeldereksemplar: Alvina #1 - Skyggesøstre.

Alvina. 

Titel: Alvina #1, Skyggesøstre. 

Original titel: Mad.

Forfatter: Chloè Esposito. 

Udgivet på dansk ved: People´s Press. 

Udgivet på dansk den: 30/05-2018.

Antal sider: 476.

Antal stjerner: 4/5. 

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak til dem! 


Skyggesøstre.

Beth og Alvina er enæggede tvillinger. De ligner hinanden på en prik, men er som dag og nat. Beth er gift med en flot, rig italiener, bor i en luksusvilla på Sicilien og har altid været deres mors favorit. Alvina bor på et værelse i London, drikker lidt for meget og bruger uforholdsmæssigt meget tid på Tinder og Twitter. 

Da Alvina bliver fyret og smidt ud af sin lejlighed, siger hun ja til at besøge Beth på Sicilien. Her beder Beth en aften Alvina om at være stand-in for sig, så hun kan slippe ubemærket ud af villaen nogle timer. Da Beth den følgende morgen bliver fundet død på bunden af poolen, indser Alvina, at hun nu har en ideel mulighed for at træde ud af sin søsters skygge og få det liv, hun har ønsket sig. Hun opdager dog hurtigt, at det er sværere end som så at være Beth. For hvad skjulte hun for sin mand? Og hvorfor inviterede hun overhovedet Alvina til Sicilien i første omgang?

Skyggesøster er første del af Chloé Espositos trilogi om Alvina Knightly – en spændingsfyldt fortælling om jalousi, bedrag og hemmeligheder med en vild og original antiheltinde i centrum. 



Dette var en bog der holdt mig underholdt, fanget og spændt, og helt klart en serie jeg skal læse videre på, så meget er sikkert.

Alvina Knightly er en kvinde der er stort set umuligt at holde af, hun har en forskruget tankegang, væremåde og har ingen hæmninger over for andre eller for at bryde reglerne. 
Da vi møder hende bor hun på et værelse i London, hader sit job, drikker en masse og bruger uforholdsmessigt meget tid på medier.
Men da hun bliver fyret på jobbet, smidt ud af lejligheden, siger hun alligevel ja til at besøge sin tvilling Beth i Sicilien trods de ikke kan særlig godt sammen. 
Men inden Alvina ser sig om er hun blandet ind i mord, har taget sin søsters plads og kommer ud i endnu flere problemer fordi hun indser hvad hendes søster rent faktisk var blandet ind i. 

Undervejs sker der en masse vilde ting for Alvina, og mange af tingene vil jeg sige grænser til det overdrevne, men jeg vil også sige jeg fandet det alligevel underholdende.
Men der var også tider hvor jeg bare sad og håbede at hun ville blive taget i noget af alt det skidt hun lavede. 
Men jeg må nok alligevel sige at Alvina lever løber på heldet i første bog, og jeg er overrasket over det, flere gange sad jeg bare og tænkte, nu bliver hun taget, nu kan hun da ikke undgå konsekvenserne mere, men alligevel kom hun igennem det som en leg flere gange.

Forfatteren har skabt en forskruget, men utroligt heldig kvinde, som lever livet farligt efter at hun overtog sin søsters liv. 
Men jeg vil også lige rose forfatterens evner for at gøre det hele fangende, og beskrive scener, handlinger, omgangskredsene så man hele tiden kan forstille sig det hele uden problemer, det er et utroligt stort plus. 
Forfatteren har ikke kun skabt en interessant psykotisk antiheltinde, hun har også skabt nogle interessante bipersoner, som ikke bare føltes som beggrunds personer, men rent faktisk havde en stemme igennem bogen, og det fandt jeg interessant. For det gjorde at selv om vi læser fra Alvina´s synsvinkel i jeg´person, så følte jeg også lidt jeg kom til at lære de andre personer godt at kende. 
Dette er helt klart en interessant bog, jeg kan helt sikkert anbefale bogen hvis i er til lidt krimi og thriller, for det er den alligevel spækket med. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...