18.06.2018

Anmeldereksemplar: IZOLA #1 - Rejsen til Falkien.

IZOLA.

Titel: IZOLA #1 - Rejsen til Falkien.

Forfatter: Christina Bonde.

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 22/06-2018.

Antal sider: 377.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, så mange tak!.





Rejsen til Falkien.

Izola er 19 år og vokset op med sin mors fortælling af et ganske specielt eventyr. 
Da moren pludselig dør, får Izola overdraget en mystisk kasse. 
Men kassen er langt fra det eneste som moren har holdt skjult.
Inden længe befinder Izola sig i en ekstrem og farlig verden hvor hun må kæmpe for at overleve og samtidig opklare morens rolle der viser sig at være skæbnesvanger for Izolas fremtid.
Er eventyret sandt? 
Og hvad er betydningen af den magtfulde evne som ligger i Izolas sind?



IZOLA, det var en bog jeg virkelig havde glædet mig til fra da jeg første gang hørte om den, og jeg må sige at den virkelig også levede op til de forventninger jeg nu havde til den. 

Da jeg gik igang med bogen, der blev jeg faktisk så fanget og kunne næsten ikke lægge bogen fra mig før jeg var næsten halvvejs igennem. Fra start af er den faktisk ret spændende. Den er ikke lang tid om at komme virkelig igennem, og selv om vi faktisk ikke befinder os længe i "menneskernes verden" så lærer vi egentlig Izola hurtigt at kende. 

Izola er en ung kvinde, hun har lige mistet sin mor, og ikke længe efter bliver hun kastet ind i en anden verden som hun faktisk bare troede var eventyre hendes mor havde opfundet. 
Og jeg synes egentlig hun reagere meget pænt på det, desværre synes jeg også ret så ofte hun hurtigt overgav sig, og bare accepterede visse ting, og det var jeg så lidt mindre fan af. 
Men ud over den lille ting, så blev jeg hurtigt glad for Izola, og jeg kan næsten ikke vente på at læse mere om hende.

Falkien er et utroligt spændende sted, og jeg kunne slet ikke få nok detaljer omkring det hele, også selv om jeg måske synes der var nogle ting der var lidt barske. 
Men landet, deres traditioner, væremåder og holdninger, var virkelig noget der fangede mig og jeg glæder mig utroligt meget til at finde ud af mere omkring folkene og landet i næste bog.

Sproget er let og flydende, og jeg følte på intet tidspunkt behovet for at genlæse noget eller at det var forvirrende på noget tidspunkt. I Falkien taler de et andet sprog, deres sprog er nemlig Esperantos, og det står også på det sprog i bogen engang imellem, men der er oversættelse i bunden af bogen så man kan forstå hvad der står.
Kapitlerne er dejligt korte, og super spændende. 
Handlingen gør bare at det en bog man kommer hurtigt igennem, og så der slutningen som var ret så spændende. Og så er der et super smukt kort i bogen også som gjorde det så meget nemmere at finde rundt i Falkien også. 
Det en bog jeg helt klart vil anbefale til jer læsere der er til eventyr, spænding og kærlighed.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egene meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...