26.06.2018

Anmeldereksemplar: Tusindårsreglen #2 - Magiens spor.

Magiens spor.

Titel: Tusindårsreglen #2 - Magiens spor.

Original titel: Thief's Magic - part 2

Forfatter: Trudi Canavan.

Udgivet på dansk ved: Tellerup.

Udgivet på dansk den: 22/06-2018.

Antal sider: 320.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak!


Magiens Spor.

Tyen læser arkæologi og trolddom. Han lever i en tid med store teknologiske opfindelser og videnskabelige fremskridt, men magien i hans verden er sparsom da den bruges af Det Leratianske Imperies mange maskiner.
Under en arkæologisk udgravning finder Tyen en bog. Han undres da han åbner den og kun ser blanke sider. En lille, mørk plet dannes pludselig på siden, derefter flere og flere. De breder sig og vokser sammen.
Goddag, mit navn er Vella, står der. 
Vella blev skabt af en magtfuld troldmand for mange århundreder siden til at kunne optage al viden fra de som brugte hende. Vella tigger Tyen om at beholde og bruge hende. Det bliver starten på et eventyr og flugt fra andre troldmænd som også vil have fat i hende.

Rielle er en ung kvinde som siden sin barndom har vidst at hun er i stand til at bruge magi. Hun har lært at holde evnen hemmelig fordi kun præsterne har Englenes tilladelse til at udøve magi mens andre straffes hårdt og brutalt. Hun elsker at male og passer sin undervisning i templet. Men meget ændrer sig den dag hun møder og forelsker sig i den unge kunstner Izare og erfarer at en forleder – en person der lokker folk til at bruge magi – er i byen.

Inden længe slipper både Tyens og Rielles hemmeligheder ud, med dramatiske konsekvenser for dem begge.




Jeg har nu fået læst anden del af Tusindårsreglen, og jeg skal være ærlig, jeg er lige så vild med anden del her, som jeg var med den første. 
Anden del starter egentlig ud fra hvor den anden sluttede, og den første sluttede jo ret så spændende. 
Bogen er spændende fra start til slut, og jeg kunne næsten ikke lægge den fra mig igen.
Det her er hvert fald en bog jeg glæder mig til fortsættelsen på.

Bogen skifter jo stadig imellem Rielle og Tyen, og det synes jeg stadig er så rart, og jeg tror endelig jeg har fået svar på det spørgsmål der irriterede mig lidt. Lever de i samme verden? eller i to forskellige? Jeg gætter på ud fra hvad jeg kunne læse mig til her i anden bog, at de faktisk lever i to forskellige verdener. 

Rielles del i første bog sluttede jo med hun stak af, da hendes forældre fandt ud af hvad hun havde brugt sin tid på. 
Og derfra fortsætter Rielles del faktisk. Vi høre om hvordan hun klare sig og hvor hun er. 
Jeg synes stadig godt om Rielle, hun er en stærk kvinde, og klog. Jeg glæder mig til at følge hende videre i næste bog når den udkommer.

Tyen er jo på flugt fra Akademiet nu, og hans rejse er super interessant. 
Vi lærer mere og mere om Villa (Altså bogen.) Og at følge Tyen efter han er kommet på flugt, gjorde at jeg bare ikke kunne lægge bogen fra mig. For hvordan ville han holde sig skjult? Vil han prøve at rense sit navn? Eller hvad vil han rent faktisk? Ja det jo lige det. Læs bogen.

Jeg er stadig ret vild med handlingen, og at den faktisk er delt op i flere dele mellem Rielle og Tyen. Det gør den mere spændende og sværere at lægge bogen fra sig. 
For hver del, slutter utroligt spændende.

Sproget er stadig ret let, og jeg vil egentlig kalde bogen ret letlæselig. 
Handlingen er jo også med til at gøre bogen hurtigere at komme igennem. 
Kapitlerne er ikke alt for lange, men heller ikke for korte. 
Delene er i en super fin længde, det meget forskelligt hvor lange de er, og så skifter de ret ofte synes jeg, og det holder interessen.

Det hvert fald en bog jeg vil anbefale hvis i har læst første del. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...