14.11.2018

Anmeldelse på: Sjælens Rose.

Sjælens Rose.

Titel: Fønixens hjerte #3 - Sjælens Rose.

Forfatter: Christina Ramskov.

Forlaget: Mellemgaard.

Udgivet: 11/07-2016.

Antal sider: 448.

Antal stjerner: 4/5.



Sjælens Rose.

Kitty er stadig i live, så det er op til Maria og hendes venner at redde hende, men først skal de være stærke. Maria skal lære sine nye evner at kende, inden de kan mødes med Swifter, som også selv har flere sandheder i vente. Maria fortsætter sit andet år på skolen, hvor hun nu ved, at hun virkelig er en del af den magiske verden, selvom hun ikke er den næste fønix – eller er hun?

I Sjælens Rose finder Maria ud af mere om sig selv og mere om, hvem hun måske i virkeligheden er. Finder en kærlighed, som næsten er lige så gamle som livet selv, og som stadig venter på at bliv udlevet. Det og meget andet venter Maria, for hendes sande eventyr er kun lige begyndt.




Jeg har nu fået læst tredje bog i - Fønixens Hjerte - Serien, og jeg er stadig lige så interesseret i den som da jeg begyndte.
Denne bog kan måske godt virke lidt langtrukken fordi så meget af tiden foregår på skolen i den magiske verden, og at der går lidt tid før det hele sådan rigtigt begynder. Men på en måde gør det mig faktisk intet, for selv om vi er på skolen, og følger Maria der, så sker der alligevel også en del spændende ting for Maria på skolen. 

Maria er lige så skøn som hun har været fra start af. Hun er stædig, omsorgsfuld, og målrettet. Hun ved hvad hun skal, og hun vil gøre næsten alt for at nå sine mål. Og det kan jeg så godt lide ved hende, for hun opgiver ikke når det går galt, hun leder bare efter en anden vej. 
Maria fandt også ud af i slutningen af anden bog at hun i virkeligheden er halvt engel, og derfor godt kan blive på skolen selv hvis det viser sig hun ikke er den næste bærer af Fønixens hjerte. 

Som jeg skrev længere oppe, så foregår meget af bogen på skolen i den magiske verden, og kan derfor nok for nogle godt virke lidt langtrukken, men jeg vil dog sige at den del er faktisk vigtig for historien. For selv om de ikke straks tager ud og redder Kitty, som det viser sig stadig er i live. Så gør de sig klar til det. Men der sker alligevel også en del andre ting for Maria på skolen som er interessante. Nu vil jeg jo ikke spoile for meget af bogen, og derfor synes jeg i selv skulle læse denne her hvis i altså har læst de første to bøger i serien. 

Sproget i denne bog er rigtig let, og forståeligt. Skriften er faktisk også lidt større end i de to første bøger, og derfor følte jeg ikke det tog mig særligt lang tid at komme igennem den ene side efter den anden. 
Kapitlerne er dog lidt lange til tider, og skifter engang imellem mellem Maria, og nogle af dem i hendes omgangskreds, og nogle andre. 
Jeg er imponeret over forfatter Christina, at hun ikke lade det faktum at hun er ordblind stoppe hende i at skrive så god en serie. Jeg glæder mig hvert fald til at læse videre. 
Og vil varmt anbefale denne serie til jer læsere er er til fantasy. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...