04.11.2018

Anmeldereksemplar: Verdensherrene #1 - Opvågningen.

Opvågningen. 

Titel: Verdensherrene #1 - Opvågningen.

Forfatter. Pernille Neergård.

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 17/09-2018.

Antal sider: 364.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak! 


Hendes opvågning.

“Anna stoppede brat på dørtrinnet til stuen. Hun mærkede dårligt nok sammenstødet med Nora, der ikke havde været opmærksom på opbremsningen. En kold rislen løb op langs ryggen på hende og forstærkede hovedpinen. Det var, som om hele stuen befandt sig i et andet univers. Et univers uden tyngdekraft. Den store, tunge egetræssofa kom let svævende over gulvet, som en satellit på nattehimlen. Spisebordet og dets otte stole gled let rundt i vægtløsheden, bogreolen med alle Sørens krimier mindede om en slowmotion malmstrøm af bøger.”

Annas Evne vågner efter et opgør mod hendes forfølgere. For at lære at kontrollere sine kræfter bliver hun sendt til Jordens parallelverden, Elamenta. Anna befinder sig nu i en racekrig mellem Elamenta og Skyggeriget, og da hendes Evne udviser særlige egenskaber, bliver hun undervist af selveste Seeren.

Men hvorfor underviser Seeren hende i emner, som er forbudt for andre elever på Underskolen? Hvorfor hvisker folk bag hendes ryg? Og hvad er i virkeligheden sandheden om hendes forældre?




Denne bog var en jeg var meget spændt på, for det var virkelig en der har fanget min interesse siden jeg hørte om udgivelse, den lød nemlig utroligt spændende, og jeg må sige den levede op til mine forventninger. Dette er også en serie jeg helt klart skal læse videre på når fortsættelsen udkommer. 

Da jeg først begyndte på - Verdenherrene #1. - Havde jeg faktisk lidt svært ved at lægge den fra mig igen. Fra start af lægger den rimelig spændende ud, og fortsætter med at hive i min interesse og gøre mig nysgerrig på hvem den her hovedperson Anna er. Jeg har dog også haft mine nedture med hende, men det ændrede sig heldigvis hurtigt.

Anna er en ret så stærk pige, hun bliver kastet ud i en masse nyt da hendes evner vågner op, og det noget af en omvæltning for hende, og hun har det derfor lidt svært i starten. 
Men som jeg nævnte længere oppe havde jeg en nedtur med hende. Jeg synes hun startede ud med at være den her stærke karakter der sagde fra når hun mente hun skulle det, men hurtigt ændrede det sig og jeg synes ærligtalt hun begyndte at virke ynkelig og for afhængig af andre omkring hende, dog følte jeg kun sådan om hende i 3-4 kapitler, for så drejede det hele bare igen, også blev hun igen den her stærke og selvstændige pige, selv om hun stadig har andre til at være der for hende, og det gjorde jeg faktisk kom til at holde af hende i slutningen. 

Men vi følger ikke kun Anna, vi følger faktisk også en ung Alexander. Og ham må jeg indrømme jeg har blandede følelser omkring, jeg elsker ham, men hader ham også. Det ene øjeblik er han kold og mistænksom, det andet er han blød og betænksom, men jeg kan på en måde godt lide det, for det gør også bare Anna ikke giver op over for ham, hun vil bare gerne vide hvad der er galt med ham, og hvad hun har gjort for at fortjene den behandling. 

Handlingen i denne bog er utroligt spændende, jeg er vild med det her med evnerne, de forskellige dyre racer, og alle verdenerne som vi høre om. Og så kan jeg generelt bare godt lide at følge Anna og Alexander i deres verden og hvordan de begår sig omkring hinanden og i de titler de nu har. 
Alt i alt er jeg faktisk ret vild med bogen.
Sproget er dejlig let, og jeg følte ikke på noget tidspunkt at jeg ikke kunne følge med, eller at jeg ikke forstod hvad der skete.
Jeg er vild med at følge både Anna og Alexander, og det gjorde også bare jeg slugte det ene kapitel efter det andet og nød hele fortællingen. Jeg vil hvert fald vente spændt på en fortsættelse. 

Alt i alt vil jeg hvert fald varmt anbefale denne skønne bog til jer læsere der ude det er til lidt drama, komedie og hemmeligheder. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...