27.11.2018

Anmeldereksemplar: Det Glitrende Hof #3, Smaragdhavet.

Smaragdhavet.

Titel: Det glitrende hof #3 - Smaragdhavet.

Original titel:  The Glittering Court #3 - Emerald Sea. 

Forfatter: Richelle Maed. 

Udgivet på dansk ved: Alvilda.

Udgivet på dansk den: 01/11-2018.

Antal sider: 556.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Tamsin.

Tamsin Wright er fast besluttet på at blive pigen med de bedste resultater, den mest imponerende garderobe og de største muligheder for et godt liv i den nye verden. Så snart hun er gift, kan hun nemlig give sin familie et bedre liv.

På vej mod Adoria kommer skibet ud af kurs, og Tamsin må opbyde al sin styrke for at overleve den barske vinter nord for Cape Triumph, mens hun håber på at komme tilbage i tide til at sikre et frieri.

Tamsin opdager snart, at hendes træning ikke har forberedt hende på alt det, der venter her. Samtidig trækker nye alliancer med handelsmanden Jago og den venlige præst Gideon hendes hjerte i to forskellige retninger, og hun må kæmpe for ikke at lade sine spirende følelser stå i vejen for sit ultimative mål: at beskytte sin allerdybeste

hemmelighed – den, som vil ødelægge alt det, hun har kæmpet for, hvis den bliver afsløret. 

SMARAGDHAVET er sidste bind af tre i serien om Det Glitrende Hof.



Jeg har nu fået læst det sidste bind i Det glitrende hof trilogien, og jeg må sige dette er nok min ynglings bog ud af de tre, for hovedpersonen Tamsin fangede mig altså bare en smule mere end de andre gjorde. Hun fangede mig faktisk allerede i første bog også selv om hun ikke var hovedpersonen i den, så gjorde hun mig alligevel utroligt nysgerrig på hvorfor hun så ihærdigt prøvede at være den bedste i alt, og blive diamanten. 

Tamsin er stædig, hun vil gøre stort set alt for at blive den bedste, den mest eftertragtede af alle pigerne fra det glitrende hof, så hun kan få sig en rig mand, og give sin familie det liv hun mener de fortjener. 
Men ikke alt går lige så godt på hendes tur mod Adoria. Undervejs kommer de ud i en skrækkelig storm, og det skib som Tamsin var på ender noget længere væk fra hvor hun egentlig skulle være endt.
Der sker en masse for Tamsin undervejs på sin rejse, og det gjorde virkelig jeg forblev fanget. 
Jeg kan godt lide den måde Tamsin er blevet fremvist på, og den stædighed hun brænder inde med, det gjorde hende så meget mere spændende. Og da jeg først fandt ud af hvorfor hun er så ihærdig med at få sine planer igennem, blev jeg overrasket, men også meget mere interesseret i at læse videre.

Sproget i bogen er let og forståeligt, og jeg følte på intet tidspunkt jeg ikke kunne følge med. 
Handlingen i bogen er efter min mening utroligt spændende, og forfatteren har virkelig gjort et godt arbejde med alle de fantastiske detaljer omkring Adoria, livet i det glitrende hof, og Tamsins baggrund og rejse. Jeg skal være ærlig, jeg klemte måske en tåre eller to i slutningen af bogen. 
Kapitlerne er lidt en blandingen mellem korte og lange, men det gjorde mig som sådan ikke noget for jeg lå ikke rigtigt mærke til det på grund af den interessante handling. 
Dette er helt klart en serie jeg kan anbefale jer læsere der er til romantik, drama, spænding og glitter. Jeg vil dog også med det samme sige at dette er en serie der godt kan læses uafhængig af hinanden, så i behøver ikke have læst de første to i serien for at begynde på denne.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...