21.11.2018

Anmeldereksemplar: At danse mellem glasskår.

Glasskår.

Titel: At Danse Mellem Glasskår.

Forfatter: Bettina Stuhr Lindskow.

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 14/11-2018.

Antal sider: 255.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er modtaget af,
forfatteren, så tak til hende!




At Danse Mellem Glasskår.

Rose drømmer om en professionel dansekarriere i London. Hun træner hårdt til Europamesterskaberne med sin dansepartner, Christian. Men finalen går slet ikke som planlagt.

Rose vågner op på hospitalet og får at vide hun har diabetes. En sygdom som hun skal leve med resten af sit liv – men kan hun stadig danse? Og hvem er hun egentlig hvis hun ikke længere er Christians dansepartner?

At danse mellem glasskår er en historie om kærlighed og identitet. Om hvor svært det kan være at acceptere en kronisk sygdom og om at turde gå efter sine drømme.



Jeg har nu fået læst - At danse mellem glasskår. - Og jeg må sige det var en rigtig sød og seriøs ungdoms roman om at lære og acceptere noget nyt, nye forhold og forandringer for unge mennesker. 
Da jeg først begyndte på denne bog, lagde jeg den altså heller ikke fra mig før jeg var færdig. 

I denne bog følger vi en ung pige, hendes største drøm er at blive professionel danser i London. Hun træner hårdt sammen med sin partner Christian, og gør virkelig alt hvad hun kan.
Desværre under en konkurrence besvimer Rose og vågner på hospitalet.
Rose har Diabetes, og skal nu forholde sig til sin sygdom, og finde ud af hvad hun nu skal hvis hun ikke kan danse. 
Men kan hun acceptere sin sygdom og sådan som det ser ud? Giver hun op på dansen og trækker sig helt tilbage? Det jo så lige det. 

Jeg synes virkelig den her bog er beskrevet rigtig godt i forhold til det her med at skulle acceptere noget så seriøst som diabetes, for det er noget alvorligt noget, og rigtig trist at få i så ung en alder. Bettina har virkelig formået at få fremvist hvor svært det kan være som ung pige med store drømme at acceptere og vænne sig til at håndtere sådan en sygdom. Og hvordan man frygter at alle andre begynder at se anderledes på en og behandle en anderledes. 

Sproget er let og forståeligt igennem hele bogen, og jeg følte ikke på noget tidspunkt jeg ikke forstod hvad der skete.
Dette er Bettinas debut roman, og jeg må sige hun har klaret det super godt, hun formår virkelig at få en masse detaljer med, og forklare alt rigtigt godt og gøre det let at følge med. Hun har skabt en rigtig fed realistisk ungdoms roman, og jeg vil helt klart gerne læse mere fra hende af. 
Kapitlerne er dejligt korte, det er noget jeg rigtigt godt kan lide, så det jo et plus.
Men altså alt i alt er det her altså en super god bog, og jeg vil helt klart anbefale den til jer andre læsere, jeg synes ikke den har en bestemt alders grænse selv om det jo er en ungdoms bog, den kan efter min mening læses af alle aldre. 



Bogen er modtaget til anmeldelse af forfatteren, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...