19.11.2018

Anmeldereksemplar: Jeg ser dig.

Jeg ser dig.

Titel: Jeg ser dig.

Forfatter: Michella Rassmussen. 

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 26/10-2018.

Antal sider: 320.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af, forfatteren, 
så mange tak til hende!


Jeg ser dig.

Gymnasiet er slet ikke som Augusta havde troet.
Mens hendes bedste veninde, Frederikke,
falder perfekt ind sammen med resten af klassen,
føler Augusta sig fuldkommen usynlig.
Hun savner tiden hvor det kun var hende og Frederikke.

Da Augusta bliver tilbudt et job som tutor for nyblinde
Oliver, får hun mulighed for at spare op til
en sommerhustur alene med Frederikke.
Men Oliver er bestemt ikke interesseret i hendes hjælp. Han kæmper stadig med at få sin hverdag til
at fungere og vil bare gerne klare sig selv.

Under tutortimerne finder de ud af at de har
mere til fælles end de først troede, og for første gang
i lang tid føler Augusta sig knap så usynlig.
Men Oliver ser en helt anden Augusta end alle andre.
En Augusta som er mere end bare Frederikkes veninde. Men hvem er Augusta overhovedet
hvis hun ikke står i skyggen af Frederikke?
 




Jeg har nu fået læst  - Jeg ser dig. - Som er en skøn ungdoms roman om nye venskaber, forhold og accept. 
Jeg skal være ærlig, aller første gang jeg hørte titlen røg ordet - Stalker - direkte igennem hovedet på mig, men da jeg så læste lidt nærmer på den, og dens handling kunne jeg godt se det var direkte det modsatte. Jeg ser dig, er så sød en bog, og jeg er så glad for jeg læste den. 

Da jeg begyndte på bogen, havde jeg rigtig svært ved at lægge den fra mig, og gjorde det også kun da det var nødvendigt. 
Bogen starter rigtig fint og roligt ud med vi møder hovedpersonerne. Jeg vil mene at både Oliver og Augusta kan kaldes hovedpersoner, dog læser vi kun fra Augustas synsvinkel, da det mest er hendes fortælling, dog lærer vi også Oliver og hans problemer at kende.
Oliver er næsten blind, han kan kun se skygger. Han har haft det problem i lidt over et år, og har stadig svært ved at vænne sig til det. 
Augusta er startet på gymnasiet sammen med sin veninde Frederikke, men føler de er ved at glide fra hinanden, og vil derfor gerne tjene penge til at de kan komme i sommerhus sammen bare de to. Derfor får hun jobbet som engelsk tutor for Oliver. Og det er så starten på noget nyt. 

Denne bog er en utroligt sød ungdoms roman, og jeg er virkelig faldet for den. Sproget er let og flydende, jeg følte på intet tidspunkt ikke jeg kunne følge med.
Kapitlerne er korte, og er jo super skønt. Jeg ville dog faktisk have ønsket at vi også læste fra Olivers synsvinkel og ikke kun Augustas, jeg ville nemlig gerne have vidst lidt om hvordan han tænkte om alt ud over hvad vi for ud af deres samtaler.
Alt i alt er dette en vidunderlig bog, og jeg kan virkelig ikke andet end at anbefale den, jeg synes ikke den rigtigt har nogen aldersgrænse selv om det en ungdoms bog. 



Bogen er modtaget af forfatteren til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...