25.08.2019

Anmeldelse: After #2 - Tvivlen.

After.

Titel: After #2 - Tvivlen. 

Original titel: After we collided. 

Forfatter: Anna Todd.

Udgivet på dansk ved: People´s press.

Udgivet på dansk den: 23/6-2016. 
Antal sider: 623.

Antal stjerner: 4/5.



Tvivlen.

Hardin har såret Tessa hårdt, han gik bag hendes ryg og gjorde deres forhold til et væddemål. 
Tessa, er fortvivlet, og ved ikke helt hvad hun skal gøre.
Hun har opgivet så meget for Hardin, og nu står hun alene.
Kan hun tilgive ham for hvad han har gjort?
Eller var hele forholdet virkelig bare en del af væddemålet, eller endte Hardin virkelig med at føle noget for Tessa?
Og hvis han gjorde, hvordan skal han så klare den hvis Tessa ikke tilgiver ham?



Jeg har nu fået læst anden bog i den utroligt populære serie After, og jeg må sige jeg nød virkelig bogen, men jeg skal også være ærlig, den begyndte at køre i ring til sidst synes jeg, hvilket jeg fandt ret trist, for der er alligevel stadig 2 ret tykke bøger og en tynd mere i serien, og jeg er utroligt bange for den går hen og bliver langtrukken nu. 

At følge Tessa igen var en ren fornøjelse og rigtig spændende, men jeg vil også sige jeg begyndte mere og mere at miste lidt af min respekt.
Hardin har trådt på hende, og udnyttet hende på det groveste. Han gjorde et forhold til et væddemål bare fordi han kunne. I første bog var jeg faktisk begyndt at tø op for hans barske attitude, og se noget godt i ham, men så blev det afsløret at han havde et væddemål kørende om hendes mødom, der tabte jeg alt for ham, og jeg kan kun sige jeg har ikke fået meget mere respekt for ham i denne her bog, og slet ikke efter alt det der er blevet afsløret om hans fortid. 
Og det så der min manglende respekt for Tessa kommer ind i billedet, for uden at ville afsløre for meget, så ved vi jo næsten alle sammen godt at hun tager ham tilbage, hvilket jeg slet ikke kan forstå, jo hun elsker ham, men den måde han behandler hende på er på ingen måder sund for hende.

Men igennem hele bogen synes jeg vi kørte lidt i ring - De gik fra hinanden, skændes, fandt sammen, nye hemmeligheder bliver afsløret, de går fra hinanden. - Og sådan syntes jeg bare det lidt fortsatte igennem de her lidt over 600 sider, hvilket blev mig en tand for meget til sidst. 
Og dette er faktisk grunden til den ikke fik den sidste og femte stjerne. 
Men ser vi bort fra den ring vi lidt kørte i, synes jeg der skete en masse spændende og fangende dramaer i løbet af bogen. 
Og selv om jeg til tider mistede noget af min respekt for Tessa, synes jeg alligevel hun voksede på nogle punkter, for selv om hun alligevel endte med Hardin hver gang, formåede hun faktisk at sige sin mening til tider, og ikke bare lade sig kue på samme måde som i første bog, og det synes jeg var fedt at se, og er faktisk også grunden til de 4 stjerner. 

Men igen vil jeg rose forfatterens evne til at bruge detaljer, og gøre det hele spændende, trods jeg desværre synes hun går lidt i ring om deres forhold, hvilket jeg håber at se en smule forandring på i tredje bog, for ellers er jeg lidt bange for jeg måske går død i serien. 
Men et plus mere i denne her bog er vi får kapitler fra Hardins side af, og vi får mere af ham denne gang. Hvilket jeg faktisk var glad for trods jeg stadig ikke kan lide ham. 
Så hvis i er til drama og romantik er dette helt klart en serie for jer læsere. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...