27.08.2019

Anmeldelse: Throne Of Glass #3 - Ildens Arving.

Throne Of Glass.

Titel: Throne of glass #3. - Ildens Arving.

Original titel: Throne of Glass #3. - Heir of Fire. 

Forfatter: Sarah J. Mass.

Udgivet på dansk ved: Tellerup. 

Udgivet på dansk den: 15/01-2019. 

Antal sider: 780.

Antal stjerner: 5/5.


Ildens Arving.

Celaena er ankommet til Wendlyn hvor hun møder krigeren, Rowan. Sammen med ham skal hun træne sine evner hvis hun vil gøre sig håb om at få hjælp.

I Adarlan er Chaol ved at finde sin efterfølger. Han er dog slet ikke klar til at forlade glasslottet og da slet ikke Dorian som han nu prøver at beskytte mere end før. Dorian har lagt afstand til Chaol siden Chaol opdagede hans magi. Han prøver at undertrykke den, men kan ikke gøre det alene.

Samtidig fortsætter kongen af Adarlan med sine dystre planer, og hans monstre når vidt omkring. Helt til Celaena i Wendlyn.



Det jo ikke nogen hemmelighed at jeg er ret så vild med denne her serie Throne of Glass, det er et fantastisk univers forfatteren har skabt med en masse fantasy, kærlighed, humor og drama!
Og jeg kan bestemt ikke få nok af hovedpersonen Celaena eller den charmerende Chaol, de er nogle fangende karakterer.

I slutningen af anden bog bliver det afsløret hvilken afstamning Celaena er af, nemlig kongelig og elver! Og jeg må nok sige at selv om jeg havde lidt på fornemmeren at der var noget med hende, så var jeg alligevel ret overrasket! Men i slutningen af bogen blev hun også sendt til Wendlyn for at myrde konge familien for kongen af Adarlan.
Det er dog ikke Celaena´s planer, og hun møder derfor krigeren Rowan i Wendlyn som hun skal træne sine evner sammen med hvis hun skal gøre noget håb om at få hjælpen hun har brug for.
Men i Adarlan sker der også en masse ting for Chaol der gør han bare ikke er klar til at forlade glasslottet endnu.
Og imens fortsætter kongen af Adarlan sine mørke planer, som føre helevejen til Celeana.

Jeg blev rigtigt hurtigt hevet ind i fortællingen igen, og nød hver en side og hvert et kapitel, men jeg skal være ærlig og sige jeg nød nu Celaena´s kapitler lidt mere for jeg elskede den her dynamik der imellem hende og Rowan, og var lidt spændt på hvordan det ville udvikle sig, ville de hade hinanden igennem hele bogen? Eller ville de nå til en enighed og acceptere hinanden til sidst? Det måtte jeg bare vide.
Men samtidig sad jeg også spændt og nervøs for hvad der ville ske i Adarlan og ved de der Jernhekse, og hvad de nu kunne finde på.
For selv om Celaena ikke er i Adarlan mere skaber hun alligevel lidt problemer for Chaol der, og jeg var vildt spændt på at se hvordan det ville udvikle sig.
Men Celaena kommer også igennem meget psykisk i Wendlyn, som hun skal bebrejde og acceptere for at kunne komme videre med sine planer.

Derfor vil jeg nu nok sige det godt kunne virke lidt langtrukkent for Celaena, men sådan som alle kapitlerne skiftede personer konstant mellem - Celaena, Chaol, Rowan, Manon. - Og andre, så formåede det faktisk ikke at føles så slemt, men spændende og fangende fordi jeg som læser bare måtte læse videre for fx at nå til et kapitel mere med den person jeg nu fandt spændende eller bare måtte vide hvad der skete, og det var et kæmpe plus.
Dette er helt klart stadig en af mine ynglings serier, og jeg håber sådan resten af serien bliver oversat, eller så må jeg igang på engelsk.
Men jeg kan ikke anbefale denne bog nok til jer læsere!   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...