13.08.2019

Anmeldelse: Echo Ridge.

Echo Ridge.

Titel: Echo Ridge. 

Original titel: Two can keep a secret. 

Forfatter: Karen M Mcmanus. 

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Udgivet på dansk den: 19/02-2019.

Antal sider: 364.

Antal stjerner: 5/5.




Lille by. Forsvundet piger. 

Store hemmeligheder.

Echo Ridge er en lille by, og Ellery har aldrig været der før, men hun har hørt om den. Det var der, hendes moster forsvandt som 17-årig. Og for blot fem år siden blev byen landskendt, da årets homecoming queen blev myrdet. Nu skal Ellery bo der sammen med sin tvillingebror hos sin bedstemor, som hun knap nok kender.

Byen er billedskøn, men gemmer på hemmeligheder. Og nogen truer med at gøre årets homecoming lige så farlig, som den var for fem år siden.

Ellery kender alt til hemmeligheder. Hendes mor har dem, hendes bedstemor har dem. Og efterhånden som Ellery lærer mere om Echo Ridge, står det klart: Alle skjuler noget. Men hemmeligheder kan være farlige – og de fleste er ikke gode til at holde på dem. I Echo Ridge er det bedst at holde sine hemmeligheder for sig selv ...



Echo Ridge var en bog jeg var meget spændt på, for jeg var helt vild med forfatterens debut bog - En af os lyver. - Og havde der for ret høje forventninger til denne her bog, om den nu ville være lige så spækket med drama, spænding og mysterier, og det må jeg da sige den var. 
Faktisk var den så spændende at jeg ikke kunne slippe den før jeg var færdig, og læste derfor bogen på en dag. 

Echo Ridge er en lille by og ikke en Ellery har besøgt før, for det er en by hendes mor har gjort meget for at undgå. 
Men da Ellery og hendes tvilling bliver nød til at flytte der til i en periode bliver de hurtigt trukket ind i drama og mysterier med forsvundet piger, mord og hemmeligheder. 
I Echo Ridge har alle hemmeligheder, og dem kender Ellery godt til, for både hendes mor har dem og hendes bedstemor har dem. Men efterhånden som Ellery kommer til at lærer byen at kende bliver flere og flere hemmeligheder sat i lys og det er ligepludselig ikke så sikker en by mere.

Allerede fra de første par kapitler blev jeg fanget af mysterier og mordene, og kunne slet ikke slippe bogen, for jeg må nok indrømme at forfatteren formåede at holde sproget levende og smide med en masse detaljer som bare gjorde det hele så meget mere livagtigt og gav mig følelsen af at følge Ellery på sidelinjen igennem alt. 
Dog er Ellery ikke den eneste vi kommer til at følge, undervejs får vi også kapitler fra Malcom.
Både Ellery og Malcom var utroligt lette at holde af, for de er ikke de der perfekte hovedpersoner og har nemlig hver deres små fejl. 
Dog ville jeg gerne have set læst lidt fra Ellerys tvilling Ezra´s synsvinkel også, for jeg synes det var en smule trist vi ikke lige fik lidt fra den person også da jeg vil sige han også virkede ret interessant. 

Generelt fandt jeg hele bogen utroligt spændende og nød virkelig sproget igennem hele bogen. Det forståeligt, livligt og spækket med detaljer der bare gør det så meget lettere for læseren at følge med og forstille sig det hele. 
Jeg vil helt klart sige at forfatteren har levet op til din debut roman, og jeg ser virkelig frem til at læse mere fra denne skønne forfatter! 
Jeg kan ikke andet end at anbefale denne bog til jer der er til ung thriller og drama!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...