09.08.2019

Anmeldereksemplar: Offsides #2 - Forkert kys.

Offsides #2.

Titel: Offsides #2 - Forkert kys.

Original titel: Offsides #2 - Right kiss wrong guy. 

Forfatter: Natalie Decker. 

Udgivet på dansk ved: Palatium books. 

Udgivet på dansk den: 31/07-2019.

Antal sider: 281.

Antal stjerner: 3/5. 

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak! 


Rigtigt kys, forkert fyr.

Man skulle tro, at pigen med det mest romantiske navn i verden ville have let ved at få en kæreste. Men Valentine’s Day er virkelig træls, når man er single og lidt indadvendt. Bare spørg Juliet Valentine, der virkelig hader Valentine’s Day. Hendes søster Layla er nu sammen med Tyler, hendes mors datingfirma går strygende, og det seneste påfund på skolen er ”Valentines-gaver”. Juliet har det forfærdeligt, er misundelig og ensom.

Jared Black er en af de mest populære drenge på skolen. Stjerne på fodboldholdet og den mest eftertragtede single. Men for Juliet Valentine er han nærmest usynlig. Hun er ikke imponeret, hun falder hverken for charme, komplimenter eller et godt udseende. Jared har ikke god tid, Valentine’s Day er lige om hjørnet, og han vil virkelig gerne invitere Juliet til Valentines-festen. Han har set, hvordan Tyler har vundet Layla, og synes selv, han burde have en chance hos Laylas søster. Jared forsøger sig med ”Valentines-gaverne” og prøver med dem at fortælle Juliet, hvad han føler. Det burde være nemt nok, ikke?

Men det er det slet ikke. Alle hans forsøg havner enten i papirkurven eller som kasteskyts. Juliet er ikke interesseret. Jared ender med ikke at have nogen date til Valentines-festen på skolen og indser, at der skal mere til, hvis han skal gøre sig forhåbninger om pigen, han drømmer om



Dette var en bog jeg var utroligt spændt på, men desværre også en jeg blev utroligt skuffet over.
Jeg var helt vild med første bog, den var morsom, sød og fangende, men desværre ramte forfatteren ikke helt plet for mig denne gang. 

Man tænker vel at valentine dag er den perfekte dag for pigen med det mest romantiske navn. Men det er det ikke for Juliet Valentine. Det er faktisk bare en rigtig skod dag.
Men på hendes skole skal den fejres med gaver, pynt og en valentines fest. Hvilket Juliet bare er totalt modstander af siden hun fandt sin kæreste med tungen i en anden piges hals til den sidste skole fest hun var til. 
Men nu der ikke noget der stopper Jered Black ud over ham selv for at fortælle Juliet hvordan i virkeligheden føler for hende. 
Det er Juliet dog bestemt ikke interesseret i at høre, for alle fodbold drenge er de samme, så Juliet gør sit bedste for at holde ham på afstand. 

Lad mig lægge ud med som sådan jo så var det da en super sød bog, og jeg tror også jeg ville have nydt den meget mere hvis jeg ikke havde læst den første bog, for hvis jeg skal være ærlig synes jeg lidt forfatteren har genbrugt sin første ide og bare skiftet personerne ud og ændret en smule på handlingen. 
For der var meget af det samme fx, en utro kæreste, hovedpersonen prøver at undgå den charmerende fyr som måske er den rigtige, og så endnu en fodbold fyr, og lidt af det samme anonymitet fra fyrens side af. - Ergo synes jeg desværre det var meget af det samme, og derfor blev jeg skuffet og havde svært ved at nyde bogen rigtigt.

Men dog vil jeg rose forfatteren for sine detaljer og evner til at gøre det livagtigt og let at forstille sig omgivelserne og følelserne de forskellige personer føler. 
Selv om jeg måske ikke var så stor fan af denne anden bog, ser jeg lidt frem til tredje bog og håber den bliver bedre, for der kan jo næsten ikke andet end at komme en tredje bog med bogens slutning her. 
Men jeg vil sige dette er bøger der godt kan læses uafhængigt af hinanden da den skifter personer fra bog til bog, dog i samme omgangskredser. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...