11.01.2019

Anmeldereksemplar: Fønixens Hjerte #5 - Jordens Bånd.

Jordens Bånd.

Titel: Fønixens Hjerte #5 - Jordens Bånd.

Forfatter: Christina Ramskov.

Forlaget: Mellemgaard.

Udgivet: 15/10-2018.

Antal sider: 399.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak!



Jordens Bånd.

Maria og hendes families verden er blevet vendt på hovedet. Et nyt liv, nye evner, samtidig med de skal leve med et tab. Men i sorgens tid kommer der mange nye sandheder og hemmeligheder frem, som Maria og hendes venner må tage stilling til, imens de skal prøve at vende tilbage til en normal skolegang, nu hvor de begynder på deres tredje år. Samtidig med at Vulpes og Hekala arbejder mere med deres plan om at ændre den magiske og andre verdener for altid, men er det nødvendigvis en dårlig ting?    Båndet mellem Maria og hendes venner bliver tættere, men også sat på hårde prøver i den femte bog i serien, hvor Maria lærer mere om sig selv og sin nærmeste fremtid og fortid. Alt sammen noget, som kan hjælpe Maria i den endelige kamp og med beslutningen, der skal træffes for både den magiske og vores egen verdens fremtid.   

Uddrag af bogen  ”Maleficus Scott Amadeus,” lød kvindens stemme roligt, imens hun gik hen over murbrokkerne.  ”Længe siden jeg har hørt mit fulde navn, de fleste kalder mig bare Malus, og hvem og hvad er du så?” spurgte Malus roligt.  ”Hvad jeg er, er ikke vigtigt for dig, et væsens race har kun en betydning, hvis vi giver den det. Mit navn, ja, ligesom dig gør jeg ikke brug af mit fødenavn, men går i stedet under navn Hekala,” svarede Hekala roligt. Malus prøvede at være rolig, men det var svært, han kunne mærke, kvinden havde store kræfter, men nu, hvor han vidste, hvem hun var, vidste han også, at hun kun lod ham mærke en lille del af den.     
       



Jeg har endelig fået læst femte bog i Fønixens hjerte serien, og jeg må sige jeg synes faktisk det er den bedste af bøgerne, selv om jeg selvfølgelig har synes godt om alle fem bøger, så havde den femte her bare noget over sig der gjorde jeg blev lidt ekstra fanget.

Da jeg begyndte på femte bog, blev jeg hurtigt trukket ind i Maria´s drama og eventyr, fra første side af blev jeg holdt underholdt, fanget og interesseret, for som i de andre bøger skifter kapitlerne mellem flere forskellige karakter, denne gang startede vi ud med Vulpes, som jo er en af de onde, og nu vil jeg ikke afsløre for meget men i løbet af denne her bog finder vi ud af mere og mere omkring Vulpe´s baggrund, og hvorfor han har gjort som han har i løbet af de her fem bøger, hvilket jeg vil sige overraskede mig en smule, jeg havde på en måde ikke gættet at den grund han havde var lige den, men den var interessant.

Maria og hendes venner har fået kitty tilbage, men de har egentlig også brudt nogle love omkring mørk magi, og de ved ikke endnu hvilke konsekvenser det får for dem.
Maria´s stedfar er blevet dræbt, hendes bror forvandlet til en vampyr, og hendes mor tæt på også at være blevet forvandlet men hjulpet i tide, men har dog fået en evne. 
Meget er sket, og meget nyt at forholde sig til for Maria og hendes venner, dette er dog ikke det eneste, for da Maria kort døde i løbet af fjerde bog, mødte hun sine tidligere jeg, og der fandt hun ud af at hende og Drago faktisk er bundet sammen af kærligheden på grund af Api. 
Meget er sket, men det slutter ikke der for hende, Maria får ikke meget hvile i løbet af femte bog heller. 

Handlingen i de her bøger har fanget mig fra start af. Forfatter Christina formår virkelig at holde gang i den, om det på skolen, i den magiske verden eller i menneskernes verden, så gør hun det ikke let for Maria, og det gør jeg er så fanget, for selv om der sker så meget, så formår det alligevel at blive fordelt helt perfekt. 
Jeg er hvert fald fan af denne her serie, dog har femte bog slået benene helt under på mig, og havde bare det ekstra pust der gjorde det hele så meget bedre. 

Sproget er som sædvanligt rigtig fint, men til tider lidt tungt.
Teksten er sådan set okay størrelse, men der er meget på siderne og gør det tager lidt længere at komme igennem siderne. Men den fangende handling gør det hele meget hurtigere. 
Alt i alt vil jeg sige denne her bog er super god, og hvis i ikke har læst den endnu så vil jeg helt klart anbefale den, især jer der er interesseret i ungdom, fantasy og spænding. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...