17.01.2019

Anmeldereksemplar: Sjælevandrer #3 - Crescendra.

Crescendra. 

Titel: Sjælevandrer #3 - Crescendra. 

Forfatter: Charlotte Fischer.

Forlaget: Facet.

Udgivet: 24/01-2019.

Antal sider: 386.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!


Hollie.

Cawi ligger i koma. I drømmesyn gennemlever han de sidste år af sit liv som sjælevandrer. Han vender hjem til sjælevandrerfolket i de eventyrlige Tågebjerge. Cawi er en mægtig hærfører for De Gyldne Vagthunde, der kæmper mod kaosvæsener. Men Cawi har en forbandet sjæl og da han møder storfyrstinden, sættes freden for alvor på spil.

Cawi og Dahlias yngste datter, Hollie, tager med sin kæreste på en romantisk rejse. Ferien tager en uventet drejning og bliver en rædselsvækkende kamp for overlevelse. Da Hollie pludselig befinder sig i Diali, møder hun en velkendt sjælevandrer.

Dahlia er sunket dybt i sin sorg over Cawi. Hun tvinges til at lægge al svaghed bag sig, da Hollie forsvinder sporløst. Dahlia må finde sin styrke i jagten på Hollie. Da alt er mørkest, møder Dahlia en mystisk fremmed. Han afslører dystre hemmeligheder fra Cawis fortid.

Sjælevandrer 3 – Crescenda er en fortælling om overlevelse, kærlighed, liv og død.



Tilbage i starten af 2018, tog Charlotte mig med storm og gav mig en vild læseoplevelse med sin første udgivelse Sjælevandrer #1, Diali, og nu har hun gjort det igen med sin tredje bog Crescendra. 
Jeg kan næsten ikke vente på endnu en fed læseoplevelse. 

Denne bog starter ud med en utroligt spændende prolog, der virkelig gjorde jeg bare var nød til at læse mig frem til hvad det lige gik ud på. 
Efter proglogen går det stille og roligt, vi møder Hollie, finder lidt ud af hvem hun er, og hvad der sker hende på den her rejse der skulle være romantisk men viser sig at være noget helt andet.
Cawi ligger i koma. Og i drømmesyn ser han sine sidste år som sjælevandrer. 
Han vender tilbage til sjælevandrerfolket og tågebjergene hvor han var en mægtig hærfører. 
Men vi får også lidt at vide om hans forbandelse, og hvordan det går galt da han møder storfyrstinden. 

Fra første side af var jeg fanget, jeg kunne slet ikke løsrive mig fra den. Jeg brugte omkring 9-10 timer i stræk på at komme igennem hvert eneste spændende og fangende kapitel.
I første bog fulgte vi Dahlia og Cawi i deres kamp igennem bjergene og håbet på at finde noget på den anden side.
I anden bog fulgte vi ders søn Collin og hans kampe i bjergene, at leve op til forventningerne, og finde kærligheden et sted han ikke lige forventede den helt.
Men nu følger vi Hollie, den frie pige, den store romantiker, hende der ser positivt på det meste, og helst ser det bedste i alle, men også er stædig og ved hvornår hun skal trampe i gulvet. Hollie fangede hurtigt mit hjerte, hun er en pige jeg virkelig nød at følge, jeg elskede virkelig hendes frie sjæl og gode humør. 

Charlotte Fischer for i løbet af denne her bog gjort det hele en tand mere brutalt end i de første to bøger, og jeg elskede det! Vi kommer ind i et korrupt land under Hollie´s rejse med hendes kæreste, hvor det hele køre lidt efter uskrevne regler, og den måde hun fremviser det, og med alle detaljerne gjorde det virkelig det hele meget mere interessant. 
Jeg er fan af Charlottes bøger og hendes evne til at skrive noget så unikt og fangende, jeg har virkelig ikke læst noget som hendes sjælevandrer bøger, og jeg glæder mig så meget til mere fra hende af. 

Sproget er som altid let og skønt at komme igennem.
Kapitlerne skifter lidt mellem - Hollie, Cawi og Dahlia - Hvilket jeg synes var fordelt rigtig godt ud. 
Handlingen var virkelig bare god, og jeg kan ikke anbefale den her serie nok til jer læsere der ude, så hvis i er til en gang spænding, fantasy, sci-fiction, og kærlighed, så er denne her bog lige noget for jer, det jeg helt sikker på.



Bogen er tilsendt af forlaget til en anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...