14.01.2019

Anmeldereksemplar: Under Mælkevejens Stjerner.

Stjerner.

Titel: Under mælkevejens stjerner.

Original titel: Under Vintergatans Alla Stjärnor. 

Forfatter: Camilla Davidsson.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books. 

Udgivet på dansk den: 05/01-2019.

Antal sider: 283.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak!

Under Mælkevejens Stjerner.

Den unge karrierekvinde Emma bor i storbyen Stockholm og trives i et rigt socialt liv med masser af restaurantbesøg og dyre byture. 
Hun arbejder som marketingsansvarlig på et stort anerkendt bureau og føler i det hele taget, at hun har regnet verden ud.  
Men Emma begynder at få stress på sit arbejde, og da hun samtidig indleder et forhold til amerikaneren Eric, som bor i London, flytter hun til den engelske hovedstad. Men Eric vil hende ikke alligevel, og pludselig står hun alene i en fremmed by uden vennerne og den identitet, jobbet i Stockholm gav hende. 
Hun får sig et rimeligt arbejde, men noget inden i hende er ved at briste.  Hun beslutter sig for at vandre den ældgamle Camino, som er en pilgrimsvandring på mange hundrede kilometer, og som afsluttes i spanske Santiago de Compostela.
Den lange og fysisk hårde pilgrimsvandring i det smukke spanske landskab bliver et omdrejningspunkt for Emma. Hun kommer til at opleve nærhed, varme, kærlighed og dybe venskaber med en broget skare fra hele verden. 
Men mest af alt bliver pilgrimsvandringen en rejse ind i hende selv, hvor hun må tage livtag med sin egen fortid og indre dæmoner for at kunne rejse sig igen.   
Under mælkevejens stjerner er en livsbekræftende roman om at finde sin vej i den moderne verden, om tilgivelse og om at lære at elske sig selv.


Da jeg begyndte på - Under mælkevejens stjerner - var jeg ærligtalt meget bange for at den slet ikke ville være noget for mig, det skal jeg være ærlig om, det var nemlig ikke normal en bog jeg ville give mig i kast med, men af en eller anden grund tænkte jeg, hvorfor ikke give den en chance, og det jeg super glad for nu! For den overgik virkelig alle forventninger, og overraskede mig positivt. 

Emma bor i storbyen Stockholm, har et godt betalt job, trives i et rigt socialt liv, med masse restaurantbesøg og byture. 
Men Emma begynder så småt at få stress på sit job, og samtidig indleder hun et forhold til den charmerende amerikaner Erik. 
Emma beslutter da stresset bliver for meget at flytte til London for at give hende og Erik´s forhold en ordenlig chance, men det ender rigtig skidt, Erik er nemlig ikke rigtigt interesseret alligevel. 
Emma vælger derfor at vandre den ældgamle Camino, som er en pilgrimsvandring i det smukke spanske landskab.

Da jeg startede på bogen indså jeg rigtig hurtigt at den her bog var noget helt andet end jeg havde forventet, jeg havde nemlig troet vi ville starte ud med at se Emma og Erik´s forhold spire og falde, men det gjorde vi som sådan ikke, det starter ud med hun sidder i lufthavnen på vej til den her vandre tur, men under turen får vi alligevel en del flashback´s til deres forhold, og hendes korte tid i London.
Emma var en hovedperson jeg hurtigt blev nysgerrig på, hun indebrænder med så meget, og er en utroligt interessant person. Men gud hvor kunne hun virkelig også gå mig på nerverne til tider. 

Sproget i denne bog er let og flydende, og jeg følte på intet tidspunkt jeg ikke kunne følge med.
Kapitlerne er dejligt korte, og fordelt lidt mellem flashback´s og hendes tur igennem den spanske natur.
Handlingen var super interessant.
Dette er tydligt en bog omkring det at lærer at elske sig selv, tilgivelse og at finde sig selv i de sværere perioder, det mærkede jeg hurtigt. 
Alt i alt synes jeg super godt om denne her bog, og håber virkelig på de andre i serien bliver oversat til dansk. 
Jeg vil helt klart anbefale denne skønne bog. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...