29.01.2019

E-bog´s anmeldereksemplar: Den døde piges skrig.

https://imgcdn.saxo.com/_9788758832036/0x500Skriget. 

Titel: Den døde piges skrig.

Forfatter: Kristoffer J. Andersen.

Forlaget: Tellerup.

Udgivet: 15/01-2019.

Antal sider: 223.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt som e-bog,
af forfatteren, så mange tak til ham!



Den døde piges skrig.

Hvad ville du gøre hvis en pige tilbød dig 5000 kroner for at finde hendes veninde? Halvdelen betalt med det samme?

Anton siger ja. Han gider ikke prøve at finde hende, men 2500 kroner er rigtig mange penge. Hvorfor skulle han sige nej til dem?

Desværre tager pigen det ikke så pænt at Anton snyder. Hun begynder at sende ham truende beskeder og ubehagelige billeder. Flere af dem taget i Antons hus.

Hver besked afsluttes med ordene: Find hende!

Samtidig begynder Anton at lide af underlige mareridt der alle slutter med en lille lyd. 

En lille lyd der næsten giver Anton panikanfald.

KLIK!




Jeg har nu fået læst - Den døde piges skrig. - og jeg må sige den var faktisk super god. 
Jeg var utroligt spændt på om handlingen nu kunne leve op til den rimlig fangende titel, men den klare sig nu ret godt, og jeg havde da også selv et par gange et sug i maven af spænding mens jeg sad og læste. 

Da jeg først begyndte blev jeg hurtigt fanget af Anton. 
Anton er som sådan lidt den typiske teenager, populær i skolen, kærester med klassen pæneste pige, bedste venner med den smarte Kristian, men alligevel er det en lidt usikker plads hvis han ikke helt behager Kristian nok.
Men selv om jeg ser Anton som den lidt typiske teenager, så var han egentlig også ret interessant.

Handlingen i bogen fangede mig også hurtigt.
Anton får ligepludselig en besked på messenger fra en fremmed pige, om han ikke godt vil finde hendes veninde, og at hun vil betale ham 5000 kr for det, halvdelen med det samme, og anden halvdel når hun er fundet.
Anton tager imod pengen, dog uden hensigt på at finde pigens veninde, det finder hun sig dog ikke i. 
Inden længe begynder han at modtaget trusler, og ubehagelige billeder fra pigen. 
Hvad vil han gøre ved det? Hvad kan han gøre ved det? 
Og hvorfor er det lige præcist pigen gerne vil havde han skal finde hendes veninde?

Sproget i denne bog er super let og passer perfekt til den alder bogen retter sig imod, nemlig 13 år og op efter. Jeg vil dog sige at bogen også godt kan læses af yngre læsere, hvis de da er til noget gys og spænding, jeg fik hvert fald kuldegysninger et par gange mens jeg læste.
Handlingen i bogen er konstant fangende, og jeg synes ikke på noget tidspunkt den kede mig, og havde den rette mængde gys i forhold til den også henvises til de yngre læsere.
Jeg synes også forfatteren formår at ramme karakternes væremåde ret godt, så at man føler det er 15 årige teenagere vi læser om, og ikke ældre eller yngre. 
Jeg kan hvert fald varmt anbefale jer læsere der er til lidt gys og ungdom at give denne her bog en chance, også selv om man måske er lidt op i årene, det skam ikke kun læsning for de yngre. 


E-bogen er tilsendt af forfatteren til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...