28.03.2019

Anmeldereksemplar: Carolina-serien #1 - En skønne dag.

En skønne dag.

Titel: Carolina-serien #1 - En skønne dag.

Originalt titel: The other side of someday.

Forfatter: Carey Heywood.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 25/10-2018.

Antal sider: 285.

Antal stjerner 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



En skønne dag.

Forelskelse? Dér har Courtney Grayson været.
Mænd, hvem har brug for dem? Kærligheden var alligevel over­ hovedet ikke, som hun havde ønsket sig. Fra nu af vil hun gøre alt på en ny måde. Det er ikke sådan, at hun har afsværget sig mænd for evigt. Men lige nu er hun bare ikke interesseret i noget fast. Kunne hun en dag finde på at give hele sit hjerte til nogen igen? Måske. En skønne dag. Men i hvert fald ikke endnu.

Forelskelse? Undskyld, hvis det er det, du er ude efter, så er Clay Bradshaw ikke noget for dig.
Han har aldrig prøvet at være forelsket og han kan heller ikke forestille sig at blive det. Det kan være meget fint at have nogen at hygge sig med en gang imellem, men som oftest forstyrrer kvinder bare. Ikke lige hvad Clay har brug for. Han er en travl mand, og han har ikke tid til at date og da slet ikke til at forelske sig. Vil nogen kunne ændre hans opfattelse? Måske. En skønne dag.

Livet går ikke altid, som man har planlagt, og måske finder kærligheden dem begge – en skønne dag.
 



INDEHOLDER EN SMULE SPOILERS FRA BOGEN.


Jeg har nu fået begyndt på - Carolina-serien. - Og jeg må sige at Courtney og Clay var en fornøjelse at følge på sidelinjen.
De var begge super interessante mennesker, totale modsætninger af hinanden, men super gode sammen. 
Den levede op til stort set alle mine forventinger, dog var der en ting der irriterede mig. 
Ud fra bogens bagsidetekst fremviser de Clay som en der på ingen måder er den mindste smule interesseret i et forhold, han kan faktisk ikke forstille sig at blive forelsket. 
Men alligevel er det ham der tager skridtet til at bygge et forhold op til Courtney, og ikke omvendt. Generelt er det ham der tager de fleste skridt frem for at bygge noget op og Courtney der holder sig tilbage, hvilket på ingen måder er det billede jeg får af ham ud fra bagsiden, og det gør mig lidt trist, og derfor trækker den ned på 4 stjerner. Og så kan det godt være jeg går i små sko omkring det, men det desværre bare sådan jeg så det på, det gjorde mig nemlig lidt forvirret under læsningen. 

Dog vil jeg sige bogen var super interessant. 
Courtney er en kvinde jeg hurtigt kom til at synes om. 
Hun bliver hurtigt udsat for nogle grimme og triste ting i forhold til sit forhold til sin eks og sit arbejde. Allerede i starten bliver hun kastet ud i nogle triste ting. Men hun holder hovedet højt og er en stærk kvinde, hun ved hvordan hun skal klare sig selv, og vil prøver bare at bygge sit liv op på ny, dog var det ikke helt planen at forelske sig i Clay. 
Dog vil jeg lige hurtigt pointere jeg intet havde imod Clay, jeg faldt hurtigt for hans charme og selvtillid, jeg er bare skuffet over jeg synes de har forklaret ham lidt misforstående på bagsiden, at det godt kan være han aldrig har været forelsket og ved noget om det, eller at det lige lå i hans planer, men han virker ikke særligt afskrækket af det.

Sproget i bogen er dejligt flydende og levende som i alle Carey Heywood´s bøger har været indtil videre. 
Jeg levede mig hurtigt ind i fortællingen og nød at følge begge parter på sidelinjen, og se hvordan forholdet til hinanden spire og vokser sig stærkt. 
Bogen er helt klart en jeg kan anbefale hvis i er til lidt sukkersød romantik. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse af forlaget, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...