16.05.2019

Anmeldereksemplar: After #1.

After.

Titel: After #1. 

Original sprog: Engelsk.

Forfatter: Anna Todd.

Genudgivet på dansk: 28/03-2019.

Udgivet på dansk ved: Peoples´Press. 

Antal sider: 557.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 


Mødet.

Tessa er en pæn pige. Hun har en dejlig, loyal kæreste derhjemme og er dygtig og ambitiøs i skolen. Men så møder hun Hardin. En mørkhåret dreng med britisk accent og tatoveringer. Hardin er helt anderledes end de fyre, Tessa er vant til at hænge ud med. Han er flabet og upålidelig. En type Tessa normalt hader, lige indtil de to ender alene på Hardins værelse. Der er noget ved Hardin og hans mystiske fortid, som Tessa tiltrækkes af. Hun er sikker på, at han slet ikke er så hård i filten, som han giver sig ud for at være. Men Tessa har allerede den perfekte kæreste derhjemme, så hvorfor er hun overhovedet interesseret i Hardin? Hvorfor sluger hun sin egen stolthed gang på gang og finder sig i hans fordomme om pæne piger som hende?

Måske fordi det føles som forelskelse.

MØDET er første bind i bestsellerserien After – en uforglemmelig fortælling om den altopslugende første forelskelse, fuld af drama og store følelser. 
Bogen har solgt over 11 millioner eksemplarer på verdensplan, og filmatiseringen har premiere 11. april 2019.



Nu er det jo alligevel en del år siden den her bog første gang udkom, men jeg har været lidt langsom, og er først begyndt på den nu hvor den er blevet filmatiseret, og genudgivet i det nye flotte filmcover. 
Jeg må sige bogen holdt mig underholdt, samtidig var det dog ting jeg synes der manglede eller jeg synes mindre godt om. 
Dog er dette helt klart en serie jeg skal læse videre på.

Tessa er en pæn pige. Hun har en sød og loyal kæreste der hjemme. 
Hun skal til at starte på College, har egentlig bare planer om at passe studierne, og få nogle gode karakterer. Måske nogle gode nye venner.
Men Hardin Scott var bestemt ikke planen. Og det var bestemt ikke planen at forelske sig i hans britiske accent, hans dårlige opførsel, men alligevel ret så flotte ydre. 
Hardin er ikke den type Tessa normalt hænger ud med.
Han er grov, flabet, upålidelig, og slet ikke til at finde ud af.
Men alligevel er der noget der tiltrækker hende ved ham. Hun er sikker på han er blødere end han udgiver sig for. 
Men hvorfor prøver hun? Hun har den perfekte søde kæreste der hjemme, så hvorfor er hun så interesseret i ham?

Handlingen i denne her bog fangede mig sådan ret hurtigt, jeg følte lidt jeg godt kunne se hvilken vej vi var på vej hen mod sådan ca 2-300 sider inde, men da vi så endelig kommer til de sidste 30-50 sider, tager den en drastisk drejning og giver mig et helt andet udfald end jeg havde forventet.

Tessa er en skøn pige, jeg begyndte hurtigt at synes om hende. Hun er nede på jorden, og føler ikke for at skal være over alt på en gang, eller er opmærksomhedskrævende. 
Men jeg synes det var utroligt trist og se hvordan hun lod Hardin behandle hende som skidt gang på gang. Selvfølgelig kunne jeg da godt se det mystiske, og flotte ydre måske godt kan være tiltrækkende, men hver gang han åbnede munden var det nærmest fornærmelser mod Tessa hver gang, det kan jeg virkelig ikke se hvorfor hun lod til tiltrække af. 
Men jeg giver dog point for hendes forsøg, og hun klare den da også til tider at undgå ham i et stykke tid. Altså fysisk, for hendes tanker er konstant på ham.

Med tiden begyndte jeg rent faktisk at synes lidt om Hardin, han blødte ligesom lidt op og blev sødere og høflig, men jeg tabte virkelig alt for ham i slutningen. Det var dog ikke lige noget jeg havde forventet han kunne finde på. ( Læs bogen, så forsår man mig nok. ) Det var alligevel lige groft nok. 

Sproget i bogen er dejligt let og forståeligt. Forfatteren er rigtig dygtig til at beskrive meget i detaljer og gøre det hele mere livligt og lettere at forstille sig.
Kapitlerne er virkelig korte, og det synes jeg til tider var en smule træls, men der var også nogle gange hvor jeg synes det var helt fint. 
Vi læser sådan set kun fra Tessa´s synsvinkel, hvilket jeg synes som sådan var fint nok til tider, men jeg manglede lidt Hardin´s syn på det hele, vi får dog lidt i bonuskapitlet her i den nye udgave, det var bare ikke nok.
Alt i alt synes jeg det var en god bog, og jeg skal helt klart læse videre.
Nu det jo bare mig der har været lidt langsom om at begynde på denne her romantiske serie, men jeg vil da helt klart stadig anbefale den til jer læsere der måske endnu ikke selv har læst den. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...