18.05.2018

Anmeldereksemplar: Claire og Julemiraklet.

Claire og Julemiraklet 

Titel: Claire og Julemiraklet.

Forfatter: Luna Mørup.

Forlaget: Solvind.

Udgivet: 01/05-2018.

Antal sider: 162.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forfatter og forlaget, så mange tak!



Tror du på julemirakler?


„Jeg skal fandeme ikke til Frankrig!“

Claire er stadig i dyb sorg over farens død, da hendes mor beslutter, de skal være hos deres franske familie hele julen. Claire er både vred og frustreret, men med sine sytten år kan hun intet bestemme selv. Selvom det ikke ligefrem har været de nemmeste to måneder, må Danmark alligevel være bedre end åndssvage Paris. Ikke nok med alle taler fransk – et sprog Claire for længst har opgivet at lære, så er hun også tvunget til at være social, hvilket hun vil gøre alt for at undgå. Derfor er Claire overhovedet ikke i godt humør, da de når frem til familiens store hus.

Midt i al sin elendighed møder hun Fleur. Selvom Fleur er lidt underlig, nyder Claire at være sammen med hende. Der er som om, alt det dårlige forsvinder og bliver erstattet af noget helt ubeskriveligt. Da det går op for Claire, hun er forelsket i Fleur, bliver tingene for alvor besværlige.

·  Fleur er en pige
·  Hun bor i Frankrig
·  Det er ikke sikkert, hun føler det samme
·  OG så er hun desuden forlovet med Claires fætter



Claire og Julemirkalet, er en utroligt sød bog. Og jeg kunne slet ikke lægge den fra mig da jeg først var begyndt. 

Forfatter Luna Mørup har virkelig fået skrevet nogle ægte følelser ind i de her personer der er med igennem bogen. 
Clare synes jeg virkelig var gennemført, jeg kunne virkelig fornemme den her sorg hun bar rundt på, og hvor svært hun egentlig havde det efter at hendes far gik bort. 
Og den kærlighed Claire og Fleur, var virkelig sød. 

Dog var jeg en lille smule skeptisk over hvor hurtigt det gik mellem Claire og Fleur, der gik ikke mange dage fra Claire var kommet til Frankrig og de så var forelsket i hinanden. Og det synes jeg desværre virkede lidt for forhastet, så ville jeg hellere se bogen var 100 sider tykkere og at de tog det lidt mere roligt.

Men ud over den lille detalje omkring jeg synes deres kærlighed virkede en smule forhastet, så synes jeg faktisk det var en rigtig sød lille fortælling. 
Luna har formået at få rigtigt mange detaljer med ind i den her lille bog, så det ikke var svært for mig at kunne se de forskellige personer og omgivelser for mig livligt. 

Bogen er lille, og kapitlerne er korte. Der er ikke meget tekst på siderne og det gør den til en meget letlæselig bog. Og sproget er også ret så let at følge med i, jeg følte hvert fald ikke på noget tidspunkt behov for at kigge tilbage eller læse samme sætning igen og igen. 
Jeg vil sige bogen kan læses fra 13+, men selvfølgelig også af yngre end det hvis det skulle være noget for dem.

Jeg vil hvert fald varmt anbefale bogen, den kan læses om vinteren som bogen foregår, men den kan altså også læses her i sommeren som jeg gjorde. 



Bogen er tilsendt af forfatteren og forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter mine egne holdninger og meninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...