23.05.2018

Anmeldereksemplar: Kongestenen #2.

Miralins Datter.

Titel: Kongestenen #2 - Miralins Datter.

Forfatter: Hanne Lykke Rix.

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 30/04-2018.

Antal sider: 273.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, så mange tak!


Hvad skal der ske nu?

Ellin er omsider nået frem til sine slægtninge på Egeborg, men noget i Furien er ikke helt, som det skal være. Hvorfor tøver hendes onkel med at komme Okenos til hjælp i krigen? Og hvordan skal hun tolke den opmærksomhed, hendes fætter, Ørn, viser hende?
For at vinde kong Flods tillid må Ellin spille rollen som uvidende prinsesse og lære at begå sig i hoffets rænkespil. Og under facaden lurer dystre hemmeligheder fra kongeslægtens fortid …


Så er anden bog i serien om den unge Ellin også blevet læst, og jeg kan kun sige jeg synes lige så godt om denne her som første bog. Den er egentlig spændende nok fra start af, og jeg havde virkelig svært ved at lægge den fra mig. 

Ellin er endelig kommet frem til sin slægtninge på Egebog, men det er altså ikke helt som det skal være? Hvad skal Ellin nu gøre, hun har gjort som hun blev bedt om, men nu begynder hun at tvivle på om det nu var det rigtige alligevel.

Ellin skal nu lære at spille rollen som den uvidende prinsesse, og lære at begå sig i hoffets rænkespil, hvis hun vil havde noget at vide. For ingen vil fortælle hende noget da hun jo er en kvinde.

Ellin er blevet stærkere på sin tur igennem riget, og sine måneder oppe i bjergene. Hun er blevet lidt mere voksen og moden. Dog synes jeg stadig hun opføre sig for voksent i forhold til den alder hun har, og det går mig desværre lidt på. Men ud over den lille detalje, så synes jeg rigtig godt om Ellin.

Anden bog her er dog en smule mere langtrukken på en måde, nu vil jeg ikke spoile for meget, men hvert fald en meget stor del at bogen befinder Ellin sig på Egeborg. 
Men jeg synes det var interessant at se hvordan Ellin hele tiden prøvede at begå sig og finde ud ad hvad der nu ville ske. 
Og hvordan hun reagerede når hun fandt ud af noget der var overraskende. For hun taklede egentlig mange ting rigtig fint, og tænkte over tingene, og det kunne jeg rigtig godt lide ved hende.

Jeg synes også rigtig godt om alle de andre personer der er med i bogen, de er alle sammen beskrevet godt på de roller de nu har i Ellins omgivelser, og de føles ikke stive og upersonlige. Jeg synes godt lidt jeg kunne fornemme dem som rigtige personer, og det ret så positivt. 

Jeg var vild med slutningen, men da også lidt frustreret, for nu skal jeg vente på at få at vide hvad der nu vil ske på Ellins spændende rejse. 
Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne bog, og den første selvfølgelig. Igen vil jeg sige at bogen strækker sig fra 10 års alderen og op efter, da sproget forbliver let og forståeligt. Og så er kapitlerne heller ikke for lange, igen er det heller ikke den tykkeste bog, så det også et plus. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...