04.05.2018

Anmeldereksemplar: Hjerte i Vente.

Hjerte i vente.

Titel: Hjerte i vente.

Forfatter: Camilla Wandahl.

Forlaget: Høst og Søn.

Udgivet: 09/01-2009.

Antal sider: 216.

Antal sider: 4/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren, så mange tak!






Det hårdt at vente.

Gry kan ikke fortælle nogen om sin angst, for ingen vil forstå hende. 
Det fortæller i hvert fald Den Gule, der ser på hende fra spejlet med sine pisgule vinger. 
Men så bliver 19-årige Andreas vikar på billedskolen, og Gry begynder at åbne op.
Men er der overhovedet plads til kærlighed, hvis ens hjerte allerede er fyldt til bristepunktet med bekymring?


Hjerte i vente, er en hjerteskærende fortælling om den 14 årige Gry, der ikke føler hun kan fortælle nogen om den angst hun bære rundt på. Hvordan det er at forelske sig første gang. Og hvordan det er i så ung en alder at føle det hele godt kan være noget møg.

Jeg forstod Gry så godt, hvordan hun havde det med at skulle fortælle andre hvad der foregår, og angsten for de aldrig ville kunne forstå en. 
Grys lille søster er slemt syg, en hjertesygdom. Og de går bare og venter på at hospitalet ringer og siger de har et hjerte til hende. 

Gry holder inde på det hele, lige end til Andreas kommer ind i billedet. Andreas er forstående over for hvad hun går igennem.

Det er virkelig en fortælling der gik lige i hjertet på mig. Jeg Synes virkelig Camilla har formået at få fremvist den her tomhed man godt kan føle når man står til at miste en man elsker meget højt. Hvordan ens første rigtige forelskelse kan virke kompliceret når man bare føler der slet ikke er plads til den her kærlighed på grund af at bekymringen for en anden overskygger alt.

Jeg kan rigtig godt lide Camillas skrivestil, den er lige til, flydende og forstående. 
Det er en lille bog, så den er hurtig at komme igennem på trods af at bogen indeholder nogle lidt triste emner også. 
Mit eneste minus til bogen var faktisk at den ikke er delt op i kapitler, jeg har svært ved at lægge en bog fra mig når jeg ikke er færdigt med et kapitel, og det at den så ikke havde kapitler overhovedet. Det var lidt et minus for mig.

Men alt i alt, så synes jeg virkelig at det en bog der går lige i hjertet. Den er fremvist rigtigt godt, i de her problemer den unge Gry har, og kæmper med at fortælle andre.
Jeg kan hvert fald varmt anbefale den. 


Bogen er tilsendt af forfatteren selv, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...