03.05.2018

Anmeldereksemplar: Ulfhedin-Sagaen. #2 - Vareulvens forbandelse.

Vareulvens forbandelse.

Titel: Ulfhedin-Sagaen. - Vareulvens forbandelse.

Forfatter: Mette Sejrbo.

Forlaget: Dreamlitt. 

Genudgivet: 10/04-2018.

Antal sider: 588.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, så mange tak!



Hvem er den mørke?

Emilie må sande, at hendes værste frygt er blevet til virkelighed, præcis som runerne spåede. Vølverne kastes ud i en dramatisk jagt på den mand, hun lukkede ind i sit hjerte. Men kan Emilie gøre, hvad kaldet kræver af hende? Kan hun dræbe ham, når de står ansigt til ansigt?

Samtidig kæmper Jonas en indædt kamp om sin egen krop. Ulven lokker med et ukompliceret liv uden smerte og skyldfølelse, mens hans menneskelige side nægter at glemme kvinden, han elsker. Vred og desperat følger han et spor, der måske kan ophæve forbandelsen og sætte hans familie fri.

Men ikke alt er sort og hvidt, og mens vølvernes jagt på varulvene spidser til, sniger den mørke sig tættere på sin udvalgte pige end nogensinde før.



Så har jeg fået læst Vareulvens forbandelse, og det med man plejer at sige at anden bog ikke er lige så god som første, det kan man dog ikke sige om den her, jeg synes derimod at anden bog er bedre end den første.

Vareulvens forbandelse starter faktisk fra hvor den første slutter. Emilie har gjort det forbi med Jonas da hun fik bekræftet at han var en af vareulvene. Og Marie er blevet myrdet af vampyren Kasper, som ingen ved eksistere. 
Fra side et af er jeg fanget, og havde svært ved at lægge bogen fra mig. Jeg var vild efter at finde ud af hvem "Den mørke" var. Hvordan Jonas ville håndtere det her med at være en vareulv. Hvordan Emilie ville håndtere at have mistet både sin bedste veninde og manden hun elsker. 

Emilie var jeg utroligt glad for i første bog. Hun var den her stille og rolige type, der var ikke noget pis med Emilie, og hun holde sig til Marie, og gik ikke i vejen for andre. Hun klarede det godt som vølve, og fulgte med de andre, og holde sig til de regler der nu fulgte med at være en vølve.
Men i anden bog her ændre hun sig dog en hel del efter Marie er død og hun har mistet Jonas. Hun bliver på en måde mere kold, hårdere og stædigere. Der skal faktisk ikke meget til hun bliver rasende. I den her del, får vi faktisk en helt anden side af hende at se. Men selv om hun ændre sig så kraftigt, så holde jeg alligevel af hende, for jeg forstod hende på en eller anden måde godt. 

Jonas er ulykkelig, han ved at kvinden han elsker, lever for at jagte hans slagt og han ved nu at hun også vil slå han ihjel hvis hun fanger ham. Og han ved at hun altid vil kunne finde ham. 
Jonas er en skøn fyr, han er stille og rolig. Han er forstående, og sød. Jeg kan ikke sætte et dårligt punkt på ham. Og jeg synes lige så godt om ham i anden bog her, som i den første.

Det jo ikke en lille bog vi har med at gøre her. Og jeg vil ikke lyve, det vil nok tage et par dage for det fleste at komme igennem den. Sproget er flydende nok som sådan, men man vil også støde på et par ord og sætninger man ikke bruger sådan rigtigt den dag i dag. Og så der en god del tekst på siderne. Og jeg synes selv jeg læser ret hurtigt, men alligevel tog den mig 3 dage at komme igennem. 
Men jeg vil sige det var 3 fantastiske dage med at følge Emilie, Jonas og de andre igen. 

Slutningen skal jeg være ærlig og sige. Den gav mig løst til at kaste med bogen, skrige og græde på samme tid. Den var smuk, nervepirrende og ondskabsfuld. Jeg venter utålmodigt på af få fingrende i den sidste del af bogen nu. Og det kan ikke gå for langsomt efter min mening. 

Det her er hvert fald en serie jeg kan anbefale alle jer læsere der er til hekse, vareulve og vampyre. I kunne jo lige læse de to første i serien i mens vi venter på den sidste.


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...