10.08.2018

Anmeldereksemplar: Evig Vinter.

Evig Vinter.

Titel: Fire Folk #1 - Evig vinter.

Forfatter: Louise Roholte.

Forlaget: Mellemgaard.

Udgivet: 28/02-2018.

Antal sider: 160.

Antal stjerner: 3,5/5 stjerner.


Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak!




Vinter.

En evig vinter har sænket sig over skovene, og Ivalu og hendes flok lider i kulden, mens de forsøger at finde føde i det golde landskab. 
De er ved at miste troen på, at foråret vil komme, og de skal tage stilling til, om de vil risikere at dø af sult i de skove, de holder så meget af, eller om de skal forlade dem i håbet om at finde et sted, der vil behandle dem mildere. 
Sne og frost har også begravet fiskene under en tyk dyne af is ved søerne, hvor Anfred bor med sin flok. Fiskene kan ikke flygte, men de andre dyr er draget mod nord, og flokken overvejer at tage afsked med den verden, de kender. 
De to folk beslutter uafhængigt af hinanden, at en vandring mod nord er deres bedste chance for overlevelse – ganske uvidende om, at deres prøvelser først lige er begyndt





Jeg har nu fået læst Evig vinter, og jeg synes egentlig det var en okay bog.
Desværre havde jeg bare et par tidspunkter hvor jeg følte den godt kunne have været længere, eller at den manglede en smule energi. 
Dog er det en serie jeg helt klart vil læse videre på, for jeg synes egentlig at den er super interessant.

Da jeg først begyndte på bogen, havde jeg lidt svært ved at lægge den fra mig igen, for jeg ville så gerne bare vide hvad der skulle ske. 

Ivalu lever i skovene, men den hårde vinter ser ikke ud til at stoppe forløbet, og derfor beslutter hendes flok sig for at se om de kan finde et andet sted de kan leve uden at ende med at dø af kulde og sult. 

Jeg synes egentlig Ivalu er en interessant person, hun er stærk og er der virkelig for de andre i hendes flok, og det synes jeg er fedt. 
Ivalu er hvert fald en jeg var vild med at følge på hende og hendes floks rejse efter noget bedre. 

Så der Søfolket, der følger vi Anfred og hans folk. De er også blevet ramt af den evige vinter, og ser sig derfor også nød til at rejse fra deres søer.
Jeg synes at Anfred er utroligt moden, og han er omsorgsfuld over for alle i sin flok. Anfred var hvert fald ikke svær at holde lidt af. Han er dog også en jeg glæder mig til at følge videre i næste bog.

Alt i alt synes jeg som sådan bogen er super spændende, jeg synes dog desværre bare den var lidt for kort i forhold til den handling den har, den kunne efter min mening godt have været lidt længere så at den rejse vi følger de to flokke på ikke virker så forhastet og kort. 

Sproget er let og forståeligt, jeg følte hvert fald ikke jeg ikke kunne følge med. 
Bogen er jo også kun på 160 sider, så det jo ikke fordi den er særlig lang, og jeg var derfor også færdig med den efter et par timer. 
Kapitlerne skifter mellem søfolket og skovfolket, og er hverken for korte eller for lange. 

Det her er hvert fald en bog jeg godt kan anbefale til andre læsere. 




Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...