29.08.2018

Anmeldereksemplar: Næslandet #2 - Vinterkrigens ofre.

Næslandet.

Titel: Næslandet #2 - Vinterkrigens ofre.

Forfatter: Eva Egeskjold.

Forlaget: Andersen & Vig.

Udgivet: 10/06-2014.

Antal sider: 510.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forfatteren, 
så mange tak!



Krigen.

Med et brag gik døren i bag hende, og hun modstod fristelsen til at vende sig om. Hendes mave var i oprør, og hun knugede hårdt om sværdskæftet, mens hun stirrede på ham.
Dagdrømmeren slog smæld med tungen og rystede på hovedet inde i kappens hætte. Han spyttede på gulvet og skrev videre uden at se op.
"Det kan du ikke bruge til noget her," hvislede han.
Hun rynkede brynene.
"Sværdet," sagde han blot.
Hun betragtede gåsefjeren i hans hånd. Spidsen krattede mod pergamentet, som ville den tilføre det mest mulig smerte. Så gispede hun, da hun fik øje på hans hænder, der var den eneste synlige del af hans krop.'


Jeg har nu fået læst anden del af Næslandet, og jeg må sige jeg er helt vild med den. Fra start af forbliver den her fortælling om Oona spændende og dragende. Fra første side af er jeg fanget, og jeg havde virkelig svært ved at lægge bogen fra mig, for hvad ville der ske?

Anden bog her i serien starter sådan set fra hvor den anden sluttede på en måde. Jeg vil ikke sige den direkte starter fra lige hvor den sluttede, men med et par dages mellemrum fra hvor vi sidst fulgte Oona, og jeg må sige allerede fra starten af er det interessant at se hvad der vil ske, for Oona har det ikke særligt godt her i starten af bogen, hun har feber og en masse ubehagelige smerter i kroppen, men ingen har rigtigt nogen forklaring på hvad der er galt med hende. 
Oona er en speciel pige, jeg kan virkelig godt lide hendes gåpåmod, selv hun har sine nedture igennem bogen, så formår hun alligevel at kæmpe og vise at hun brænder for at denne her profeti skal lykkes og at alle kan leve i fred og kunne være til uden at frygte hverdagen. Oona er hvert fald en jeg er kommet til at holde meget af selv om jeg stadig er skeptisk over hvor hurtigt hun nogle gange bare acceptere tingene som de er. 
I første bog mødte vi jo faktisk begge prinserne, Mark  og Sigmon.
 Sigmon hørte vi dog mest først til i slutningen af bogen, men det ændre sig dog en helt del i anden bog. Han bliver en større del af handlingen og jeg må sige jeg faktisk synes rigtig godt om ham, jeg glæder mig hvert fald helt vild til at lærer ham endnu mere at kende i tredje bog. 
Mark er også en person vi der var en stor del af første bog, men efter han og de andre mænd ikke slap ud med Oona i første bog da de skulle redde prinsessen, så var han faktisk ikke så stor en del igen. Men jeg kan dog stadig rigtig godt lide ham, han er en virkelig sød fyr. Jeg glæder mig til at læse mere om ham.
Jeg vil sige den er ikke som sådan letlæselig. Sproget er okay let, men der er super meget tekst på siderne, og det gør den er lidt længere om at komme igennem, og så den ret så tyk. 
Kapitlerne er ikke for lange eller for korte, det er sådan set lige til pas, og så kan jeg godt lide det skifter lidt mellem forskellige personer og ikke kun Oona, det gør det hele lidt mere spændende at få en anden end Oonas synsvinkel at se.  
Alt i alt er jeg vild med bogen, og anden bog her var virkelig spændende, og jeg var vild med alle de her fede detaljer der var tilføjet, det gjorde det hele så meget lettere at forstille mig mens jeg læste om deres krig, rejse og opgaver igennem bogen.
Den kan helt klart anbefales til jer der kunne lide den første i serien, og til jer der er til fantasy og spænding. 


Bogen er tilsendt af forfatteren selv til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...