11.10.2018

Anmeldereksemplar: Spellslinger #2 - Sortskyggen.

Spellslinger.

Titel: Spellslinger #2 - Sortskyggen.

Original titel: Spellsliner #2 - Shadowblack. 

Forfatter: Sebastian De Castell.

Udgivet på dansk ved: Gyldendal.

Udgivet på dansk den: 30/08-2018

Antal sider: 339.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, så mange tak! 



Sortskyggen.

Kellen har forladt jan'Tep-folket, men opdager snart, at han er en lige så elendig spellslinger, som han var jan'Tep-mager. Det hjælper ikke, at hans eneste allierede er en utilregnelig kortspiller og en tyvagtig egernkat. 
Men Kellen kommer først selv for alvor i problemer, da han møder pigen Seneira, der ligesom ham selv bærer på en smertefuld hemmelighed. 
Samtidig breder den mystiske sygdom Sorteskyggen sig med voldsom hast. Skal Kellen redde sig selv - og alle omkring sig - må han finde årsagen til epidemien. Kellen vikles ind i et farligt eventyr med magi, afpresning og mord. 
Og stadig flere spor peger tilbage på hans eget folk ...
Sorteskyggen er anden bog i fantasyserien Spellslinger. En serie med magi, bedrag og heltemod - og en onskabsfuld, talende egernkat.



Jeg har nu fået læst anden del i Spellslinger serien, og jeg må sige jeg havde ligeså meget glæde ud af den som den første. 
Selv om Kellen i bund og grund er på flugt, og er nød til at se sig over skulderen konstant hvis han ikke vil blive fanget, så er der simpelhent alligevel en stor potion humor med på hans veje. 
Kellen er en spøjs fyr, han har ikke særligt store kræfter, hans far har bundet stort set alle han kræfter i første bog, han har sortskyggen og bliver jagtet af stort set alle. Det eneste han har nu er egernkatten Reichis og Argosieren Ferius til at holde ham med selskab, og hjælpe ham ud af problemer når han nu også ender i dem. 
Reichis er nok en af mine ynglings i den her bog. Selv om han stjæler, lyver og altid mener den bedste løsning er mord, så er han altså stadig min ynglings. Han har humor af en egernkat at være, og så holder han altså også bare humøret oppe når de ender i problemer gang på gang. 
Ferius er sig selv, hun følger sin sti, hjælper dem der har behov for det og holder liv i Kellen. Hun er en stor del af bogen også, og jeg synes også rigtig godt om hende, som Reichis holder hun også humøret oppe i dårlige tider, det gør de alle tre generelt. Men det en af hendes positive sider, hun ved sådan set altid hvordan hun skal håndtere Kellen. 
Handlingen i denne del vil jeg sige er faktisk lige så interessant som i første bog. 
Kellen, Ferius og Reichis møder Seneira og en anden Argosier på vejen ikke langt inde i bogen, og hun har selv en hemmelighed hun ikke er meget for at komme af med. Dog bliver den afsløret.
Sortskyggen er også en virkelig stor del af handlingen her i anden bog, og jeg må sige det er altså ret så interessant at høre mere om og se hvad der sker. 
Sproget vil jeg også sige stadig sige er ret så let, jeg følte ikke noget problem med at følge med eller forstå hvad der skete. Og den interessante handling, den store potion humor, og spændingen gjorde bare jeg var ret hurtigt igennem bogen, det hvert fald en serie jeg meget gerne vil læse videre på når næste del udkommer på dansk. 
Kapitlerne er også i en virkelig fin længde, dog læser vi kun fra Kellen´s synsvinkel, jeg ville lidt have ønsket Ferius vinkel på nogle af tingene også, det kunne have været interessant og læse og se hvordan hun tænkte omkring det hele. 
Bogen er sådan set også delt lidt op i nogle dele, hvor vi ser nogle billeder af nogle kort. Jeg synes selv det nogle ret flotte og interessante billeder.
Alt i alt synes jeg virkelig godt om bogen, og dens handling. Og jeg glæder mig til en fortsættelse på Kellens eventyr og rejse på at finde sin egen sti. 
Jeg vil hvert fald varmt anbefale denne her serie.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...