06.10.2018

Anmeldereksemplar: Ulfhedin-Sagaen #3 - Vampyrens Pagt.

Vampyrens Pagt.

Titel: Ulfhedin-Sagaen #3 - Vampyrens Pagt.

Forfatter: Mette Sejrbo.

Forlaget: Dreamlitt.

Udgivet: 15/09-2018.

Antal sider: 558.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er modtaget af forlaget,
så mange tak!




Vampyrens Pagt.

Efter kampen mod den mørke er Emilie og Jonas genforenet, og deres bånd atter knyttet. Siden opgøret har de samlet beviser, som kan bringe vampyren Van der Maas i alvorlige problemer med Matelli-klanen. Men selvom de begge nyder deres forening, er de er ikke længere de to sorgløse unge, der forelskede sig. Emilie må sammen med sine søstre ruste hele vølvesamfundet, nu hvor det står klart, at den mørke blot er en lille brik i et større spil. Jonas og hans familie, der hele deres liv har hadet heksene, skal ligeledes omstille sig til at se dem som deres allierede imod en større fjende. Vampyren må slås for sin eksistens på grund af hans piges afsløring. Et gammelt had til Rådet bliver udfordret, da hemmeligheder om deres ophav, om Loven og om den strid, der hærger internt, bliver blotlagt bid for bid.



Jeg har nu fået læst afslutningen på Emilies fortælling, Vampyrens Pagt, og jeg må sige det var en fantastisk slutning. Fra start af er bogen fangende og spændende. 
Emilie og Jonas fandt hinanden igen i slutningen af anden bog, men vil det nu komme til at fungere imellem dem? Eller vil alt det der er sket i mellemtiden splitte dem ad? 

Da jeg satte mig til rette med denne tredje bog, må jeg være ærlig og sige jeg havde virkelig svært ved at slippe den, og holdt kun pauser når det var nødvendigt. 
For da jeg endelig gik igang måtte jeg bare vide hvordan det hele ville slutte, men nu hvor det er slut er jeg da lidt ked af at slippe Emilie og de andre, de har nemlig være rigtig underholdende at følge igennem alle tre bøger.

Handlingen i denne bog er rigtig spændende. Emilie ved nu at Sebastian er den mørke, men hun flygter ikke fra det eller hendes kald. Dog er Emilie stadig rigtig forvirret, og det hele ramler lidt ned omkring hende konstant. Og hun laver utroligt mange fejl, men prøver virkelig at gøre sit bedste for at få det hele til at fungere. 
Jonas slås også med sit eget, og ønsker virkelig det skal fungere med Emilie, men vil det faktum at hun har været sammen med Sebastian og de hun nu har lavet med ham overskygge hans kærlighed til hende og ødelægge det? Hmm det må i sørme læse bogen for at finde ud af.

Sebastian er nu afsløret, og han hungre efter at få Emilie. Han har altid fået sin vilje og fået hvad han ville have, men nu må han kæmpe for det, og jeg må sige at jo mere jeg læste fra hans side, så fremviste det virkelig hvor forkælet han er. 

Igennem bogen kom der også overraskelser, og en del af dem. Jeg blev virkelig overrasket på et tidspunkt nær slutningen af bogen og vidste ikke helt hvor jeg skulle gøre af mig selv. Dog vil jeg sige at bogen sluttede rigtig fint. Jeg er hvert fald ikke skuffet over slutningen. 

Sproget er rigtig fint, dog er der massere af tekst på siderne, og så er bogen ret så tyk og kan derfor godt tage lidt tid at komme igennem bogen. 
Dog er bogen underholdende og sjov, så det gør jo også lidt til man sluger den hurtigere, jeg var selv færdig med den allerede dagen efter jeg modtog bogen. 

Jeg kan hvert fald anbefale denne serie! Og jeg glæder mig selv til at læse mere af denne fantastiske forfatter! 



Bogen er modtaget af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...