18.10.2018

Overraskelses bog / Anmeldereksemplar: De dødes tid.

De dødes tid.

Titel: De Dødes Tid.

Forfatter: Thomas Helle.

Forlaget: Facet. 

Udgivet: 14/09-2018.

Antal sider: 463.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak! 


De dødes tid.

Et dødbringende virus spredes hastigt i befolkningen, mens myndighederne kæmper en forgæves kamp mod smitten. 

Først for sent går det op for alle, at virusset ikke alene er dødbringende, det vækker også de døde til live igen.

De overlevende må flygte gennem landskabet i søgen efter håb. Men håbet er langt væk, for dette er de dødes tid.



Jeg har nu fået læst - De dødes tid. - Og jeg må da indrømme det var en ret god bog. Men jeg må også indrømme at jeg i starten var en smule forvirret over at de første par kapitler blev det ved med at skifte personer, dog fangede jeg den hurtigt. 

Jeg vil sige at denne bog var en smule anderledes end hvad jeg normalt læser, dog vil jeg sige det er positivt, for jeg kunne godt lide bogen. 

Handlingen i denne bog er ret seriøs. 
En virus spreder sig hurtigt igennem landet. Nogle er heldige at de er imune, andre er ikke så heldige. 
Mange dør, og nogle prøver bare på at overleve, og finde ud af hvad de skal gøre. 
Vi følger en del personers synsvinkler igennem hele bogen, og i starten må jeg indrømme det forvirrede mig med alle de personer, jeg fandt dog hurtigt mening i det hele 

Gennem hele bogen er det meget seriøst, og det kunne jeg faktisk godt lide nu hvor det jo ikke ligefrem glade tider de her folk skal igennem. 
Jeg synes handlingen var rigtig spændende, der var massere af detaljer med igennem hele bogen, og det gjorde også bare jeg kunne se det hele lidt bedre for mig. 

Sproget er som sådan let nok, det er forståeligt, og jeg følte ikke på noget tidspunkt jeg ikke kunne følge med. Dog er sproget meget seriøst, og kan derfor godt virke en lille smule tungt. 
Kapitlerne skifter meget mellem flere forskellige personer, og derfor får vi også flere forskellige synsvinkler, og et bedre syn på hvad der sker for de forskellige. 

Alt i alt synes jeg faktisk det var en rigtig godt bog, og vil da helt klart anbefale denne her bog til jer læsere der er til den her genre. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...