29.10.2018

Anmeldereksemplar: Alt dette er sandt.

Alt dette er sandt.

Titel: Alt dette er sandt.

Original titel: All of this is true

Forfatter: Lygia Day 

Udgivet på dansk ved: Carlsenpuls.

Udgivet på dansk den: 27/09-2018.

Antal sider: 432.

Antal stjerner: 5/5. 




Alt dette er sandt. 

Da Miri, Soleil, Penny og Jonah blev venner med deres forfatteridol, havde de aldrig forestillet sig, at deres dybeste hemmeligheder skulle ende i hendes næste bog ... og med altødelæggende konsekvenser.

Miri Tan elskede romanen Understrøm lige så højt, som var den et levende væsen. Så da hun og hendes veninder skulle møde forfatteren, Fatima Ro, til en bogsignering, lagde de en plan, så de kunne komme helt tæt på hende. Selvom veninderne ikke længere vil stå ved. Og det med Jonah ... Miri ved, at intet af det, var Fatimas fejl.

Soleil John ville gerne selv være forfatter en dag, så da hun og veninderne begyndte at hænge ud med yndlingsforfatteren, Fatima Ro, følte hun sig overordentlig heldig – især da Jonah Nicholls også begyndte at hænge ud med dem. Når hun ser tilbage, kan hun ikke begribe, at hun lod Fatima manipulere hende og Jonah så meget. Hun kan ikke begribe, at hun bare blev brugt til en bog.

Penny Panzarella var andet og mere end den party-tøs, som alle de andre på skolen troede, hun var. Det var hun desperat efter at vise Fatima Ro, og hun så sit snit, da Fatima bad pigerne om at være åbne over for hende. Hvis hun bare havde vidst, hvad der ville ske, da Fatima opdagede Jonahs hemmelighed. Hvis hun bare havde vidst, at grænsen mellem fiktion og virkelighed var mere kompliceret, end nogle af dem kunne have forestillet sig ...




Dette var en  bog jeg var meget spændt på at begynde på, den lød utroligt spændende og jeg havde fået ret høje forventninger til den. 
Dog var den meget anderledes end hvad jeg lige havde troet, dog gjorde det mig intet, jeg synes faktisk bare den blev bedre af den grund.

Da jeg først begyndte på denne bog, kunne jeg næsten ikke lægge den fra mig igen, fra start af er den faktisk super interessant. 

Bogen er bygget lidt anderledes op end jeg lige havde troet. Hele vejen igennem læses bogen som et interview med Miri og Penny, Uddrag fra den bog Fatima skulle have skrevet omkring pigerne, og noter som Soleil har lavet under deres venskab med Fatima. 
Det var noget anderledes end hvad jeg var vant til, men det var faktisk super interessant at læse bogen på den måde, det gjorde hvert fald jeg havde svært ved at lægge den fra mig. 

Handlingen i denne bog er ret interessant. De her tre piger er blevet udsat for noget de aldrig havde forventet ville ske for dem. 
De ville bare være venner med deres ynglings forfatter, men var ikke helt det Fatima havde i tankerne for dem. 

Sproget i denne bog er let og forståeligt, og jeg havde intet problem med at følge. 
Bogen er også bygget op på - Interviews, noter, og uddrag fra Fatimas bog omkring de tre piger og den mystiske Jonah. Dog følte jeg intet problem med det, det gjorde bare bogen mere interessant efter min mening. 
Alt i alt vil jeg sige at denne bog er super interessant, og jeg vil helt klart anbefale denne bog til andre læsere der er til drama og spænding.



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...