15.04.2019

Anmeldereksemplar: Carolina-Serien #3 - Dagens Lys.

Dagens Lys.

Titel: Carolina-serien #3 - Dagens Lys.

Original titel: Chasing Daylight. 

Forfatter: Carey Heywood.

Udgivet på dansk ved: Palatium Books.

Udgivet på dansk den: 15/02-2019.

Antal sider: 269.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem!



Mckenzie & Mitch.

Krigsveteranen Mitch Brooks er i live, men holder verden ud istrakt arm. Efter et mortérangreb har han mistet sit ene ben og er nu blevet noget af en eneboer. Hans eneste ven er terapihund­en Zeus, som aldrig forlader hans side. Egentlig drømmer Mitch ikke om andet end at få lov til at være i fred. Altså lige indtil han møder McKenzie.
McKenzie Williams arbejder i en hundespa og har egentlig også brug for at blive reddet. Men det sidste hun forestiller sig er en skræmmende smuk mand, som banker vedholdende på hendes dør midt om natten. Mandens hund er ved at dø, og han insister­er på, at hun skal hjælpe. Og det gør hun.
I ugerne der kommer render de konstant ind i hinanden, og Mc­Kenzie må hele tiden overbevise sig selv om, at hun ikke følte en gnist den nat. For livet har vist hende, at det hun engang drømte om aldrig kan blive til virkelighed.
Kommer han til at vise hende, at hun måske godt kan få det, hun ønsker sig? Og vil hun redde ham fra mørket indeni, eller bliver han for evigt gemt for dagens lys?




Nu har jeg så fået læst den sidste bog i Carolina-serien, og må sige det var en rigtig fin bog. 
Den holdt mig underholdt fra starten af med nogle interessante hovedpersoner der hver især har deres baggrund at slås med. 

Bogen starter ud med en interessant prolog, som gjorde mig nysgerrig, for på intet tidspunkt viser den hvem af de her to hovedpersoner der er endt i problemer. 
Jeg blev hurtigt fanget af Mitch og Mckenzie. 
De er egentlig meget ens på nogle punkter. De slås begge to med noget i deres fortid og i nutiden, de formår bare at håndtere det på hver sin måde. 
Mitch håndtere lidt sine problemer ved at holde alle ude af sit liv og lukke sig inde. Han har et lidt løst job som han kan klare når han vil, bare det bliver gjort. Og ellers er han bare sig selv og sin fantastiske hund, men er det et liv at leve? 
Mckenzie har afsværget mænd, hun har fået nok, hun vil nu finde sig selv og være så selvstændig hun nu kan være, dog har hun sine to bedste venner at støtte sig op af, og som vil gøre alt for at hjælpe hende. Men er det nu også det helt rigtige for hende?

Jeg vil sige handlingen skiller sig lidt ud fra de to første bøger i serien. I løbet af bogen er det nemlig ikke en dans på roser for Mitch heller, og for den skyld heller ikke Mckenzie, de bliver hver især udsat for lidt af hvert, og det ikke kønt må jeg nok sige.
Dog formåre der at spire et smukt forhold mellem dem i løbet af bogen selv om det bliver lidt dystert til tider. 
Jeg blev rørt af bogen, og skal da indrømme jeg fældede nok en tåre eller to i løbet af bogen.

Sproget i bogen var dejligt flydende og levende, jeg kunne virkelig leve mig ind i handlingen som fulgte jeg dem begge på sidelinjen. 
Igennem hele bogen skifter det fint mellem Mitch og Mckenzie, uden at den ene part blev mere fremvist end den anden. 
Det har været en fornøjelse at følge de her to personer, og se dem finde sig selv igen i alt kaos´et og ikke mindst hinanden i de svære tider. 
Skøn bog, jeg ikke kan andet end at anbefale til jer læsere der er til romantik, men også en barsk kant med noget drama og kaos. 


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...