20.04.2019

Anmeldereksemplar: Pigen fra månehøjen #1 - Grå magi.

Grå magi.

Titel: Pigen fra Månehøjen #1 - Grå magi.

Forfatter: Lene Krog.

Forlaget: Ulven & Uglen.

Udgivet: 31/01-2019.

Antal sider: 408.

Antal stjerner: 4/5.

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem! 



Pigen fra Månehøjen.

Et svagt minde fortalte Aia, at det ikke var første gang, hun havde oplevet livet svinde. Pludselig dukkede det op ud af tågen. En blodrød genspejling af himlen og en fortabt erkendelse af, at det var sådan, det endte. Ligesom nu.

På Vidar Baltzers ordrer har De Grå taget kontrol over Bragimark og ransager landet for magiske evner. Hekse og marlinge forsvinder på stribe, men i skyggerne hviskes der om oprør.

Aia ved knap, hvem hun selv er. Uden minder eller familie kender hun kun sit vante arbejde i skoven og sin egen isolerede hverdag. Men verden omkring hende kan ikke lade Aia glemme, for uden hendes fortid har Bragimark ingen fremtid.

Grå magi er første bind i Lene Krogs serie Pigen fra Månehøjen.




Så har jeg fået læst - Grå magi. - som er den første bog i Pigen fra Månehøj serien. Og jeg må sige den overraskede mig positivt, og gav mig en interessant og spændende læseoplevelse.
Jeg må indrømme jeg kan virkelig ikke sammenligne denne bog med noget andet, hvilket er positivt.
Det et anderledes univers, men et godt et! Stort plus.

Jeg blev hurtigt fanget af handlingen, dog var jeg i starten lidt forvirret. Jeg kunne ikke helt finde ud af hvilket form for tidsalder man skulle følge, men jeg synes jeg fik fanget den efter et par kapitler.
På bagsiden får vi sådan set kun lidt at vide om Aia, men i bogen kommer vi også til at følge to andre nemlig Leander og Merian.
Merian blev jeg hurtigt fanget af, hun er en skøn karakter. Stædig, selvstændig, men også blød inderst inde selv om hun viser et lidt hårdt ydre til tider.
Leander er Merians bror, og er faktisk en del af de Grå. Men jeg vil egentlig ikke afsløre for meget om de her to personer og deres forhold, det synes jeg selv i næsten skal læse jer til hvis i beslutter jer for at læse bogen, hvilket jeg synes i skal.
Men Merian og Aia kommer ud for lidt af hver i løbet af bogen, jeg kan hvert fald afsløre de bliver sendt på en ret dyster rejse igennem en skov, jeg var hvert fald spændt i løbet af den del.

Handlingen er ret interessant, og det med at holde tungen lige for at kunne få styr på alle de her detaljer med deres guder, og hvad der er sket op til de grå kom, for der er alligevel en del detaljer der, som godt kan gøre en forvirret, det synes jeg hvert fald, men synes nu også selv jeg havde ret godt styr på det.
Jeg blev hurtigt fanget af det her med de grå og hvorfor de bliver kaldt "De grå" det var rimelig interessant. Og det samme med alle deres guder, det glæder jeg mig hvert fald til at høre mere om i næste bog. Det hvert fald noget andet en jeg før har læst.
Sproget i bogen vil jeg sige er ret let, og flydende. Jeg følte ikke jeg ikke kunne følge med da jeg fik styr på alle detaljerne. Og så den detaljerig, jeg følte virkelig jeg stod på sidelinjen og kunne følge de her 3 personer man nu fulgte.
Den skifter godt mellem Aia, Merian og Leander, og jeg vil sige der var da en par kapitler der sluttede interessant, og man bare måtte læse videre på for at finde ud af hvad der nu ville ske.
Jeg kan hvert fald anbefale denne interessante fantasy bog til jer læsere der er interesseret i den genre.


Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...