13.04.2019

Anmeldereksemplar: Til Aretz ende #1 - Sumpbaronens rejse.

Til Aretz. 

Titel: Til Aretz ende #1 - Sumpbaronens rejse.

Forfatter: Christina E. Ebbesen.

Forlaget: Ulven & Uglen.

Udgivet: 11/02-2019

Antal sider: 512.

Antal stjerner 4/5. 

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem. 



Til Aretz Ende.

Hvis Gavin vil redde sin families fremtid og sit len fra grev Ereks kløer, må han deltage i den royale ridderturnering. Men konkurrencen byder på en lang og farlig rejse gennem landet, og Gavin mangler både penge og en væbner.

Rubin vil for alt i verden flygte fra sin fortid og en sindssyg ildvæver. Det sidste sted, nogen vil lede efter ham, er i det elverfjendtlige menneskerige Karbon, men uden en beskytter vil han blive gjort til slave, så snart menneskene ser hans lange ører.

Gavin og Rubin er hinandens eneste chance.

Serien TIL ARETZ' ENDE er historien om et umage pars rejse over planeten Aretz, en verden med mennesker, elvere, orker og harpyer, som du ikke har set dem før. I SUMPBARONENS REJSE må Gavin og Rubin ikke blot kæmpe for deres overlevelse, men også for hinanden, for Karbon er ikke klar til et komplekst forhold mellem to kammerater fra hver sin race.
 



Denne her bog var en bog jeg var meget spændt på at gå igang med. For jeg har nu fulgt forfatteren i et par måneder på hendes instagram, og jeg må sige hun reklamere så flot med sin bog, og formåre virkelig at gøre en nysgerrig på hvem Gavin og Robin rent faktisk er, og hvad de hver især kæmper med i deres hverdag, og hvad deres forhold egentlig er til hinanden. 
Og jeg må sige, jeg blev ikke skuffet, det var en underholdende og spændende bog fra start af, og jeg kan næsten ikke vente med at følge de to igen på flere eventyr. 

Bogen starter egentlig let ud med at vi møder Robin og Gavin. 
Robin er på flugt fra en sindssyg ilvvæver, og ser sin eneste mulighed for at gemme sig i menneskeriget hvor elvere ikke er et frit folk, men ses som slaver. 
Det ender dog galt for Robin en dag og han kan ikke slippe ud af byen uden hans påstående "herre" ved sin side. 
Gavin vil gøre alt for at beholde sit len ude af klørene på den grove grev Erek. Men det betyder han er nød til at deltage i riddertuneringen, men det koster mange penge, og kræver en væbner, noget han mangler. 
Dog finder Robin og Gavin en løsning sammen, og ender på et eventyr ingen af dem helt havde forventet. 

Handlingen i denne bog må jeg sige jeg blev fanget af, forfatter Christina har skabt en interessant verden, og nogle interessante personer. 
Robin og Gavin blev hurtigt to personer jeg kom til at holde en del af. 
De har et intens og sjovt forhold til hinanden, og danser ligesom lidt om hinanden for nu at acceptere hvor forkellige de er, og hver deres lyster. 
Jeg nød virkelig at følge dem på deres rejse, det var spændende at se hvordan de ville klare at være "herre og slave" når andre var omkring dem, og hvor afslappet deres forhold nu ville være til hinanden når de så var alene. 
De er ikke altid enige, de har deres diskussioner under vejs, men de havde også deres gode tider og havde det hyggeligt. 
Jeg glæder mig hvert fald til en forsættelse nu.

Sproget vil jeg sige er sådan okay let, det forholder sig mere til den lidt gammeldags talemåde, og ikke det mere nutidige sprog vi bruger.
Men forfatteren formår at gøre det interessant og levende. Der er massere af humor der gør det hele morsomt og livligt. Hun beskriver også super godt i detaljer omkring alt der sker - Omgivelserne, racerne, væremåder, leveårene, måneder og kalderen. - Bagerst i bogen er der også en forklaring på de forskellige ting, hvad de betyder og hvad de er, hvilket jeg synes var en super hjælp hvis man undervejs bliver i tvivl om noget i bogen.
Kapitlerne er delt lidt mellem Gavin og Robin, men Gavin er mere eller mindre den ledene person i denne her første del, og jeg håber på meget mere fra Robin i den kommende fortsættelse.
Dette er ikke en fantasy bog jeg synes jeg kan sammenligne med andre fantasy bøger. Christina E. Ebbesen, har sat sit helt eget præg på bogen. Hun har samlet glæden og sorgen, hadet og kærligheden, og skabt et smukt venskab imellem to personer der ikke burde være tætte på grund af deres racer, lyster og lands regler.
Jeg kan hvert fald ikke vente meget længere på en fortsættelse, så Christina skriv! Jeg venter spændt.
Og til jer læsere, giv den en chance, for jeg kan ikke anbefale den nok!



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...