24.04.2019

Anmeldereksemplar: Glem mig ikke.

Glem ikke.

Titel: Glem mig ikke.

Original titel: Don´t forget me.

Forfatter: Victoria Stevens.

Udgivet på dansk ved: Palatium books. 

Udgivet på dansk den: 21/02-2019

Antal sider: 293.

Antal stjerner: 5/5.

Bogen er tilsendt af forlaget, 
så mange tak til dem!



Glem mig ikke.

Det er ikke nyt for 17-årige Hazel Clarke at være ulykkelig, og det er blot den seneste udvikling af ulykkeligheder, at hun bliver sendt af sted for at bo sammen med en far, hun aldrig før har mødt. Selv om det østlige Australiens landskab er betagende, savner Hazel sit liv i England og den mor, hun har forladt.

Men da Hazel møder venlige, godhjertede Red og hans sky tvilling, Luca, begynder hun langsomt at stykke et nyt liv sammen, og hun opdager, at hun ikke er den eneste, der kæmper med sorg og tab. Som venskabet udvikler sig, og kærlighed finder vej ind i Hazels liv, lærer hun, at når man virkelig elsker nogen, vil de altid være i ens hjerte. Denne sprudlende debutroman er en rørende fortælling om at gå fra barn til voksen, at blive forelsket og uventet at finde hjem.
 



Glem mig ikke, var en overraskende bog, som tog mig med på en fortælling der var meget bedre end forventet. Ærligt var jeg bange for at det ville blive den her lidt klassiske bog om en pige med problemer men straks finder en fyr og alt bliver godt igen, men det var det langt fra. Det var en smuk fortælling, og jeg nød den virkelig. 
Dette er helt klart en bog jeg vil genlæse en dag, og så håber jeg der kommer mere fra den forfatter en dag, for hun skriver super godt. 

I begyndelsen af bogen starter vi ud med en lidt trist prolog fra Hazel´s synsvikel, og ellers går fortællingen bare igang. 
Hazel bliver nød til at flytte hjem til sin far i Australien, en mand hun aldrig har mødt, hun kendte ikke engang hans navn da han sad på at fly på vej for at hente hende.
Hazel er ikke tilfreds med sin situation, og venter bare på det ene opkald fra england af så hun kan komme hjem. Der er ikke noget hun ønsker sig mere. 
Hun forventer ikke at være der længe, og forventer slet ikke at få nogle venner imellemtiden. Men det ændre sig da hun møder den livlige og venlige Red, og hans mere generte og lidt dystre tvilling Luca. 
Hun begynder med tiden at se lidt mere positivt på at være der, men hun venter stadig dagligt på det opkald, det opkald hun håber på får hende hjem igen. 

Handlingen i denne her bog fangede mig faktisk hurtigt, jeg havde rigtig svært ved at lægge bogen fra mig igen, for igennem meget af bogen bliver vi ved med at blive lokket lidt med hint´s til hvad der egentlig er sket siden Hazel ikke kan være samme med sin mor mere, ingen nævner hende som død eller levende. Og så kunne jeg virkelig godt lide den her virkelig søde detalje i slutningen af virkelig mange af kapitlerne, så slutter den af med et brev til Hazel´s mor, fra Hazel. 
Hazel er en meget genert og indelukket pige, og det kunne jeg virkelig også mærke på hende. Men jeg mærkede hende også vokse i løbet af bogen, og rent faktisk finde sit sted, og sin plads i verdenen. At hun fandt sig selv, og begyndte at leve. Men nu vil jeg jo ikke spoile for meget, jeg synes selv i skal opleve Hazel og hvor fantastisk hun er.

Sproget er dejligt let og flydende. Jeg følte ikke på noget tidspunkt jeg ikke kunne følge med.
Bogen er del op i 3 dele, og skifter imellem 3 personer hele tiden, hvilket jeg synes var en super fin måde at gøre det på, for vi lærte alle tre personer super godt at kende, også selv om Hazel er den ledene hovedperson af det tre, det var hvert fald hvad jeg fik fornemmelsen af var meningen. 
Alt i alt synes jeg det var en virkelig smuk bog om at finde sig selv, finde sin plads et ny sted, venskaber, kærligheden, ro i hverdagen og at finde sig selv i en hård tid. Det helt sikkert en bog jeg vil anbefale. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse, og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...