07.04.2019

Anmeldereksemplar: Spellslinger #3 - Tryllebinder.

Tryllebinderen. 

Titel: Spellslinger #3 - Tryllebinder.

Originalt titel: Spellslinger #3 - Charmcaster. 
Forfatter: Sebatien De Castell.

Udgivet på dansk ved: Gyldendal.

Udgivet på dansk den: 18/03-2019.

Antal sider: 403.

Antal stjerner: 5/5

Bogen er tilsendt af forlaget,
så mange tak til dem!



Spellslinger.

Kellens liv som lovløs spellslinger går alt andet end godt. På flugt fra magere og dusørjægere ender han i landet Gitabria, der er kendt for sine fantastiske opfindelser. Det viser sig, at landets største opfinder har skabt en utrolig mekanisk fugl, der har tiltrukket spioner fra hele kontinentet. Spioner, der vil gøre hvad som helst for at få fingre i den. Men fuglen rummer en endnu mørkere hemmelighed – en der kan starte en krig – med mindre Kellen og hans følge kan afsløre den først.




Tryllebinder er tredje bog i fantasyserien Spellslinger. En serie med magi, bedrag og heltemod – og en ondskabsfuld, talende egernkat.
 



Så har jeg endelig fået læst - Tryllebinder. - som er tredje bog i den morsomme serie Spellslinger.
Spellslinger er en serie der virkelig tog mig med storm da jeg læste den første bog, den overraskede mig og gav mig en vidunderlig og sjov læseoplevelse. 
For Spellslinger har en ung, og utroligt uheldig fyr som hovedperson, men en hovedperson der formåre at holde hovedet højt næsten ligemeget hvilken situation han ender i. 
Og så elsker jeg virkelig hans partner, egernkatten Reichi. Trods hans voldlige tendenser og lyster, er han virkelig bare speciel, jeg kan virkelig ikke få nok af ham. Og så passer han virkelig bare godt sammen med Kellen, de er et specielt par.

Men altså, da jeg satte mig til rette med bogen, og begyndte at læse, blev jeg med det samme hevet ind i Kellens verden igen, det tog mig ingen tid at falde tilbage på sidelinjen og følge ham igennem alt den kaos han bliver udsat for i løbet af bogen. 
Sortsyggen spreder sig mere og mere, og det bliver svære for Kellen at modstå den. 
Men på hans flugt fra dusørjægere og magere ender Kellen og hans venner i Gitabria, som er kendt for alle sine fantastiske opfindelser.
Men det viser sig at landets største opfinder, har opfundet en mekanisk fugl, der har tiltrukket spioner fra hele kontinentet. 
En opfindelse alle spioner vil dræbe for.
Fuglen rummer nemlig på en hemmelighed, en hemmelighed der kan skabe krig over alt. Medmindre Kellen og hans venner kan stoppe det fra at ske.

I denne her bog bliver Kellen ikke udsat for mindre uheld end i de andre to, han er lige så uheldig og lever stadig i frygten for at blive myrdet eller fanget på hvert hjørne. 
Og nu skal han også stoppe en krig? Stakkels knægt, han har virkelig hele verdenens bekymringer på sine skuldre. Det gør ham dog ikke til en dyster person, faktisk formår han at holde humøret højt og stadig komme med sarkastiske og humoristiske bemærkninger her og der. 
Jeg har hvert fald underholdt til tider, og havde da også et par grineture i løbet af bogen. 
Her i tredje bog møder vi faktisk også gamle bekendte fra Kellens hjemsted, dog vil jeg ikke afsløre hvem, det må i selv finde ud af.

Sproget er lige så let som altid, og dejligt levende. Forfatteren er stadig utroligt dygtig til at beskrive og forklare Kellens omgivelser, følelser og handlinger i løbet af bogen. Jeg følte i hele bogen at jeg bare sad på sidelinjen og fulgte ham igennem alt sit kaos. 
Tredje bog var lige så god som de første to og jeg kan næsten ikke vente på fjerde bog kommer.
Kapitlerne er dog stadig kun fra Kellens synsvinkel, hvilket jeg stadig synes er lidt trist, jeg kunne godt bruge Ferius´s syn på det hele en gang imellem.
Men alt i alt vil jeg bare sige fantastisk bog, jeg er spændt på en fjerde bog, nu sluttede den jo lidt trist, og må sige jeg nok slap en lille tåre eller to i slutningen, jeg er virkelig spændt på hvordan det udvikler sig nu. 
Læs den, jeg kan ikke anbefale denne serie nok, ligemeget om du til fantasy eller ej burde du give den en chance, for det her er en helt ny form for fantasy synes jeg, intet kan sammenlignes med denne her. 



Bogen er tilsendt af forlaget til anmeldelse og er udelukket blevet anmeldt efter egne meninger og holdninger til bogen. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Ikke flere indlæg på denne blog, følg den nye!

Sidste indlæg, følg den nye blog!  Titlen her siger jo lidt sig selv. Dette kommer til at være mit sidste indlæg på denne blog.  Grun...